AstraF16v Creative Commons License 2003.06.09 0 0 13
Ez a "kigurul a szalonból és 10-20%-al kevesebbet ér" elmélet egy kicsit sántít.
1. Az átlagos autókat nem szabad befektetésként számon tartani. Persze, hogy -ellentétben az ingatlanokkal- esik az értéke. Próbáljatok meg eladni egy 1 hónapos TV-t, az az árának a feléért sem fog elkelni.
2. Ilyen alapon alsógatyát is vehetnénk használtan, hiszen olcsóbb és két nappal késöbb is kb. ugyanannyit ér, mint amennyiért vettük.
3. Minden a mentalitástól függ. Aki hosszabb ideig (értsd: 5-10év/2-3száz-ezer km) használja az autóit, annak jobban megéri az új autó.
4. Egy használt autóhoz is ugyanannyiba kerülnek az alkatrészek, mint egy újhoz.
5. A használt autó mindig lutri. "gyári, megkímélt állapot/áron alúl/szervizelve/80e km" = szarrátörve/két-három darabból összefércelve/házilag gányolva/280e km-ről visszatekerve/ stb.
6. Van valami jó abban, ha egy autóba még nem okádott bele a gyerek, nem sz@rt bele a kutya, nem karcolta össze a feleség...

Visszatérve a topik címére: a mai olcsó autók jó ha 150e km-ig húzzák, aztán kuka. Idővel nem lesz majd használtautó kereskedelem sem, mert ugyanolyan eldobható kacattá válnak az autók, mint minden más használati tárgy. A gyártók (több eladott autó) és az állam (több forgalmi-adó-bevétel) is erre törekszik. Az elhasznált autók reszelgetése nem hogy kifizetődő nem lesz, de egyenesen értelmetlen.