IOA
2003.05.20
|
|
0 0
3190
|
V_Tibor!
Köszi az ábrákat, tetszenek, ilyesmire gondoltam. Ha csak a váltási pontokat keressük, elég az 1000 fordulathoz tartozó sebességek arányával szorozni/osztani a görbéket. (A vonóerő ugyanis a nyomaték/erőkar: a teljesítmény csak azt mondja meg, mekkora fordulatszámnál tudja ezt produkálni, tehát a számunkra most érdektelen.)Ha már pontos kerékkerületi nyomatékot akarunk, ismerni kell a sebváltó és a difi áttételét is.
Elnézést, ha valakit megbotránkoztatok, de ha a dízeles és a benzines közötti különbségről kérdeznek úgy egyszerűsítem le a témát, hogy az 1.5 dCi egy olyan 1.6 16V motor, melyet csak 4000-ig engedünk pörögni. |
Előzmény: v__tibor (3189)
|
|