Dannii Minogue: Neon Nights
2003. 04. 23 | 16:37
(London / Warner)
Kylie csak egy van, de Minogue kettő a popzenében. Dannii megirigyelte nővérkéje új sikereit, és megcsinálta a Fever kistestvérét, mely címében viszont inkább a Light Yearsre rímel. Pont úgy is aránylanak egymáshoz, mint a fény és a neonfény, vagy egy év és egy éjszaka. Egy kiadós egyéjszakás kaland.
„A szegény ember Kylie-ja.” „A sötét Kylie.” Szegény Danielle Jane Minogue örökké nővére árnyékában marad, pedig ő is énekel (igen hasonló hangon) meg színészkedik, sőt még ruhatervezőként is alkot. Popzenei karrierje néha fél évtizedre is megszakad (már kétszer is megtörtént), aztán újra próbálkozik. Az időzítés most szerencsés: Kylie ezredfordulós új sikerszériájának farvizén a dán Riva producerduónak felénekelt Who Do You Love Now? című 2001-es slágerben (és klipben) újra feltűnt Dannii komoly szerződést kapott a Warner alá tartozó London Recordsnál, és megcsinálhatta eddigi legprofibb lemezét. A minta egyértelműen Kylie utolsó albuma volt, az elsősorban nyolcvanas éveket idéző diszkóhangzás ultramodern köntösbe öltöztetése, elektrofunk néhol kis filterezéssel vagy torzításokkal. Ehhez Danniinek elsősorban a Neimo párizsi elektropop kollektíva és a svéd Murlyn istállóból érkezett producerek nyújtottak segédkezet. Szó volt Roger Sanchez közreműködéséről is, a New York-i DJ beszámolói szerint három közös szám készült (Broken, Shed My Skin, Blame It On The Music), de valami történhetett, mert ezek végül nem kerültek a lemezre, pedig valószínűleg egy kategóriával feljebb emelték volna a végeredményt. Így a legnagyobb sláger – a már említett Riva-kollaboráció mellett – az I Begin To Wonder, aminek kis szépséghibája, hogy 2002-ben a szerző-producer, Jean Claude Ades német house-DJ egyszer már kiadta a saját neve (JCA) alatt, csak akkor még nem Dannii énekelte (ami azt illeti, a Who Do You Love Now? is egy korábban már létező klubsláger, az instrumentális Stringer reciklálásából született). Kylie ilyet biztos nem csinálna, meg jobb szerzői is vannak, és ő biztos nem írna dalt egy vibrátorról (Vibe On). Dannii közönségesebb, és emiatt kevésbé izgalmas, de klubdívának megfelel: a zene, a tánc és a szex összekapcsolódó témaköreiben egy vitathatatlanul slágeres és funkcióját maradéktalanul betöltő dance-lemezt készített csupa három és fél perces dalból (a négy percet az album egyetlen lassú dala éri csak el, de a Light Years mintájára az is a legvégén van, illetve a kitartóak találhatnak egy hatperces rejtett számot is, de az egy remix a Come And Get It című dalból).