HondaVuk
2003.04.14
|
|
0 0
745
|
Kilométerköves módszer nem rossz, de elég pontatlan. Sajnos. Persze én is megmértem már a CTR-t így, de elég nagy szórás volt az eredményekben. Viszont rájöttem egy könnyen kivitelezhető és tényleg elég pontos mérési módszerre! Első lépésként meg kellele méretni, hogy az autó egy adott sebességben (mondjuk 4-esben) hol szabályoz le. Ezután ebben a sebességben leszabályozás környékén kell menni és megnézni, hogy mennyit mutat az óra. Innen az áttételek ismeretében ki lehet számítani, hogy mennyit pörög a kerék egy perc alatt, amiből persze már jön a sebesség is. Ha igazán precíz akar lenni valaki, akkor még leméri a kerék egy körülfordulásának a hosszát is úton, mert hiszen a lapultság miatt ez nem biztos, hogy egyezik a gumi paramétreiből számított értékkel.
Én teszteltem ilyen módon a CTR-t 5-ben és 3-4 km/h körül csalt 200-nál. Ezért mondtam azt, hogy az én órám elég pontos. Bár én a kerék körülfordulást nem mértem le, így lehet, hogy nayobb a csalás, de jelentősen több nem lehet szerintem. |
Előzmény: Törölt nick (744)
|
|