pgeri Creative Commons License 2003.04.03 0 0 27
Asszem ezt a hozzászólásomat rossz helyre tettem, mivel már elindult ez a külön kis topic. Szóval:

agglomerációs téma: szerintem a kiköltözni/maradni kérdést egészen jól tudná befolyásolni a rozsdaövezetek újrahasznosítása. Ezt tervezik, és van is rá igény. Állítólag. Én is látok benne rációt. Mert állati nagy területekről van szó, közel a belvároshoz. És itt meg lehetne jól szervezni a zöldövezeteket, a (tömeg)közlekedést, stb. FRITZ pont ezt írta, ha jól láttam. Ebben tényleg az a szép, hogy nulláról lehet megcsinálni teljes városrészeket: közlekedés, utak, szolgáltatások. Ráadásul mivel a rozsdaövezetben elég erõs a vasút jelenléte, így akár arra alapozva is lehetne csinálni kötöttpályás tömegközlekedést.

Egyébként pedig a felújított belső városrészek (pl. IX. ker) nagyon népszerűek, egy csomó lakópark ellenben vadássza az ügyfeleket. Ebből nekem az jön le, hogy az emberek szép lassan azért kezdenek ráébredni, hogy nem minden fenékig tejfel odakint sem.

Van azonban más is. Az autósok okozta belvárosi problémák kezelésére szerintem tanulmányozni kéne a londoni módszert. Mondjuk belváros (nagykörúton belül) 500Ft/nap, esetleg külváros (Hungária-) 200Ft/nap. Esetleg éves bérlet kb. 50e-ért (20e). Ami viszont (jó 5let a múltkori cikkben) egyből szolgálna parkolójegyként és BKV(SZ) bérletként is. Ehhez persze kell P+R, meg sűrűbben járó buszok, stb. De legalább lenne bevétel, amiből ez finanszírozható. Mert a jelenlegi pénzek mellett csak álom, hogy 10-15 éven belül olyan fasza elővárosi közlekedés lesz, hogy magától átszokik rá az autós.