ColTuci Creative Commons License 2003.03.26 0 0 54
Rövidebb volt, mint amire emléxem. Mit fordítsak következőre?

Az 57-es gyorsnaszád.
A hajó (No. 12850) a Luerssen-Vegesack hajógyárban készült 1940 április 24-től augusztus 14-ig. A német hadi flottában 1940. október 1.-én kezdte meg szolgálatát. 1940-től 1943-ig az északi tengeri akciókban vett részt egészen 1943-ig, amikor áthelyezték a Földközi tengerre. 1944 elején csatlakoztott a 3. gyorsnaszádrajhoz a dél-adriai tengeren (a központ Dubrovnik). A flotta parancsnoka Müller hadnagy volt. Az s-57-es kapitánya
Hans-Georg Buschmann hadnagy volt.
A küldétés: konvoj kíséret, védelem és támogatás.
1944 Augusztus 17/18, éjszaka
Egy angol hadmozdulat, amelyet kalapács műveletnek hívtak. Célja egy hat hajóból álló konvoj (amely Korucla, és Dubrovnik között szállított olajat, gyógyszereket, lőszereket, és egyéb harci eszközöket.) megtámadása Mljet közelében. Az angol MTB 675, MGB 658 & MTB 653 hajók megámadták a konvojt 1944 augusztus 18.-án. Öt hajó süllyedt el. (a Dora elsüllyedt, de a Helga nevű olajszállító visszatért Koruclába sérülten)
Az S-57 utolsó küldetése
Mentési akció az angol támadás után, hogy biztositsanak bármilyen túlélőt. A küldetés augusztus 18.-án napnyugtakor indult a dubrovniki német tengerészeti bázisról. A német mentő flotta az S-57, S-58, S-60, S-30 és az S-33-as torpedó naszádból állt.

Augusztus 19, éjszaka 03:50
A mentő flottát brit torpedó nasszádok támadták meg (szintén Mljet közelében) Az S-57-es károsodott, és lángokban állt. Más Német hajók megpróbáltak segíteni, de eredmény nélkül. A többi hajók megpróbálták a partok közelébe vontatni, de a közelben csak sziklás tengerpart volt.
A végső döntés
Elpusztítani az S-57-est volt az egyetlen esély hogy elkerüljék a megadást az angol flottának. Robbanótölteteket helyeztek el a hajó belsejében, amelynek hatására az 57-es gyorsnaszád hajnali 04:32-kor tűnt el a habokban. (bahh költői véna rulez:))
S-57 ma
Az S-57 védelem alatt áll, Az 1992-es Croatiai (Jugoszláv???) háború alatt néhányan a megmaradt legénységből, és a kapitány fia elvittek jónéhány alkatrészt, amit szét tudtak szerelni. Igazi kalózok... Más hajók a megtámadott flottából 80m méllyen hevernek, a pozíciójuk ismeretlen.
Négy torpedó még mindíg a fedélzeten van, a "Flugabwehrkanone" 35m méllyen van (valakinek van ötlete, ez mi?). Akár a kezeddel is mozgathatod függőleges irányba. Ez a német technológia - 55 éve a vízben, és még mindíg mozog. Azannya (Amazing)! Nem próbáltunk lőni a gépágyúval. Igaz, nem tudhatjuk mi történne, mivel a gépágyú még mindíg töltve van lőszerrel!