Muster Mark Creative Commons License 2003.03.20 0 0 34
25-30% hibát minden további nélkül el tudok képzelni. Gondolj bele, mennyivel szarabbul gyorsít a kocsid 150-nel menve, mint induláskor! Én pedig végig egy átlagos értékkel számoltam, mintha végig ugyanakkora lett volna a gyorsulás.

Javaslat: Próbáld ki saját kocsidon (ha van), helyettesítsd be az adatait és hasonlítsd össze azzal, amit ez alapján a képlet alapján kaptál. Mérd meg, mekkora volt a hiba és milyen irányba. Utána ezzel az értékkel korrigálj a többi kocsira. Úgy már sokkal pontosabb lesz szerintem.

Ha csak lóerőt tudsz egy kocsiról, akkor számolj úgy, hogy 1 LE = 750 W.

Egyébként ennél pontosabb modellt is fel lehetne állítani, ami számol légellenállást, súrlódást is, meg azt is, hogy milyen fordulatszámon mekkora a motor teljesítménye, de ehhez sokkal több adatot kéne ismerni, amiket 99%, hogy nem tudsz megadni. Meg sokkal többet kéne számolgatnom amit nem vállalnék be kapcsiból. Gyakorlatban szerintem az a legjobb, ha megkérdezel egy hivatásos rallyversenyzőt. Ha ilyen játékot fejlesztetek és azt akarjátok, hogy realisztikus legyen, akkor szerintem semmiképpen nem kerülhetitek el, hogy egy, de inkább több szakértővel folyamatosan konzultáljatok a kezdektől fogva a legvégéig.

Előzmény: sorhas (33)