3. kaland
Mátészalka-Tiborszállás
Md-szerelvény + egy Bzmot a végére akasztva, amely Carei-be ment (Nagykároly) A vonat 100%-os kihasználtsággal indult, alig találtam magamnak ülőhelyet.
Nyircsaholy: jellegtelen megállóhely
Nagyecsed: IV. o. HÉV-épület, mellette kiállitott kisvasúti kulik (talán halvasút)
A környék mindenhol csupa viz (Ecsedi láp??), olyan, hintha egy nagy tó közepén menne a vonat
Nagyecsed és Tiborszállás között van egy nyiltvonali iparvágány kiágazás
Tiborszállás: megállás után a Bzmot-ot leakasztották, és visszahaladt a váltón túlra. Ezalatt a gondosan lezárt (!?!?!?) vágányzáró sorompókat kinyitották, majd a Bz a rakodóvágányon kerülte ki a vonatunkat, és ment tovább Nagykároly felé. Mikor elment, váltók vissza, váltók lezár, vágányzáró sorompók gondosan lezár. Teherforgalomnak nyomát sem láttam az egész vonalon.
4. kaland
Debrecen-Létavértes
Md-szerelvény
Mikepércs megállóhelyig tipikus alföldi táj.
Sáránd: 4 vágányos állomás, III. o. HÉV-épület. A váltókörzetekhez (helyszini állitású) külön őrházak tartoznak.
Hajdúbagos: IV. o. HÉV-épület, (ma már csak) egy vágány, de szolgálat van
Hosszúpályi: III. o. HÉV-épület
Monostorpályi: 1 forgalmi+1 rakodó vágány, IV. o. HÉV-épület
Létavértes: 3 vágány + egy kihúzó csonka. Szép III. o. HÉV-épület, szolgálat nélkül. Ha jól láttam, a(z egykori) forgalmi irodát az utózószemélyzet használja pihenőként.
Visszafelé Sárándon kereszt volt, valamint mögénk csatoltak még egy Md-szerelvény, valószinűleg Nagykereki felöl jött. Észre sem vettem, mivel visszafelé "elbóbiskoltam" (na jó, végigszunyáltam az utat...:-)), viszont "cserébe" hazafelé egyszer sem kellett megállnom álmosság miatt egészen Pécsig.