Egyébként olvastam a cikket.
Azt már az elején nem értettem, miért írták ki a rendszámot, ha a muki nevét meg nem - vagy most nem az a lényeg, már bocsánat, ha már egy ilyen lehúzós cikk születik, hogy ki is az, aki pórul járt???. Egyébként pedig kb 2 perc kinyomozni ezek után a faszi nevét. No mindegy.
Bár minden sajnálatom annak az embernek, akivel ilyen megesik, mert bizony az ember nem azért ad ki ennyi pénzt, hogy csalódjon. Csalódni olcsóbban is lehet!:-) Ettől függetlenül számomra kicsit nevetséges ez a sztori. Miért? Hát rögtön azzal, hogy a nélkül nem autó az autó, ha nem húzza fel az ablakokat miután kiszállok belőle. No meg azért mert szerintem az újságíró szvsz nem sok szakmai háttérinfoval maga mögött elég hülyéket ír, kvázi rosszul fogalmaz.
Khmm, először is a 406-os kategóriája legjobban felszerelt autói közé tartozik, nem is tudom ennyi pénzért egyáltalán ad-e valaki ekkora felszereltséget. Nem hinném. A japán verdákból még a maiak sem! A németek meg eleve drágábbak. Ha tehát másba nem, akkor az ablakfelhúzós dologba..., nos abba bele lehet kötni. Már aki akar. Ez azonban iszonyú erőltetett és nevetséges.
"G. Jánosnak már tíz évvel korábban is olyan autója volt, amely magától bezárta a nyitott ablakokat."
Mintha ezt minden 10 évvel ezelőtti, akármilyen autó tudta volna helyből, csak a Peugeot olyan szar, hogy még ma sem tudja. Na ne vicceljünk. Nekem is volt 10 évvel ezelőtti Peugeot 605-ben ilyen riasztó, amely mindent megcsinált, az ablakokat is felhúzta. De érdekes mikor megrendeltem a 406-osomat, ez a funkció nem hiányzott, hiszen ezen kívül másik ezerrel kényeztetett el ez az autó, a mai napig is.
Nem tudom G.János mit szólna egy olyan kategóriatárs autóban, amelyikben feleannyi felszereltség sincs, mint egy 406-osban, de esetleg felhúzná az ablakokat, ha ő elfelejti? Lehet, hogy ennek örülne, azaz ez lenne a legfontosabb számára. Érdekes.
"A megrendelő ezzel a funkcióval kérte az új autót is, amit így igazoltak neki vissza.
Kérdésem: hogy igazolták neki így vissza, amikor ilyet egyik 406 gyári katalógus sem ír, hiszen erre vonatkozólag elég sok info áll a vevő rendelkezésére, bármit el tud olvasni. Ha meg így igazolták neki vissza -amit nem tudok elképzelni- de ha mégis, akkor a Pug kereskedő a hülye, de nagyon.
A gépkocsi átvételekor ezt a funkciót nem tudta: ezt azzal magyarázták, hogy nincs még ehhez a típushoz gyári riasztó, amely képessé teszi a járművet erre a funkcióra.
Ez így ebben a formában valótlan állítás, csúsztatás. A helyes mondat valahogy így hangozna:
A gépkocsi átvételekor ezt a funkciót nem tudta: ezt azzal magyarázták, hogy nincs még ehhez a típushoz olyan gyári riasztó, amely képessé tenné a járműben ezt a funkció elérését.
Mert ugye igenis van a típushoz gyári riasztó.
"...ideiglenes megoldásként, addig, amíg a Peugeot leszállítja az időközben ehhez a típushoz kifejlesztett gyári riasztót.
Ehem, szóval a Peugeot, annak ellenére, hogy ehhez a típushoz már eleve létezik 8 éve gyári risztó (ezt legfeljebb az újságíró nem tudja), most mégis azalatt míg G.János használja az autót, extra kifejleszt és leszállít majd egy olyan riasztót, amely ezt a funkciót támogatja?! Ekkor hülyeséget is régen hallottam.
Két nappal később menet közben furcsa zörgő hangokat hallott, majd meghökkenve tapasztalta, hogy a mobiltelefon kihangosítója nem halkítja le a rádiót, a sötétedésérzékelő automata pedig nem kapcsolja be a lámpát.
Most akkor a menet közben lévő zörgésnek milyen köze is van a mobiltelefon kihangosítójához, meg ahhoz, hogy nem halkítja le a rádiót??? (mondanám, hogy ezek eleve nem gyári dolgok, azok egészen biztosan utólag kerültek beszerelésre!) A lámpáról meg a zörgések közötti összefüggésről már ne is beszéljek...
Volt, amikor a légkondicionáló váratlanul ontani kezdte a hőséget, máskor a fedélzeti számítógép az autó fogyasztását liter helyett gallonban, a megtett távolságot pedig kilométer helyett mérföldben írta ki. Az is többször előfordult, hogy a gépkocsi leállításakor a fényszóró bekapcsolt, és csak hosszas kísérletezés után sikerült lekapcsolni.
A légkondi nem hűteni szokott? A fűtés pedig fűteni, illetve meleget "ontani"? A fedélzeti számítógépet el lehet nyomkodni és akkor abban írja ki az adatokat, amiben a tulaj akarja. Egészen véletlenül, azt honnan tudhatjuk, hogy G.János nem-e egyszerűen egy műszaki analfabéta, akinek gőze sem volt, hogy éppen mit, hogyan nyomkod?
A lámpa megállás után fel tud kapcsolni, hiszen tudja a "Follow me home" funkciót, ami azt jelenti, hogy addig míg beérsz a lakásba, lássál valamit, ha sötét van. Ez amerikai autó specialitás volt már régebben is. Lehet hogy G.János ezt egyszerűen hibának vette és nekiesett az autónak, holott az csak a dolgát tette?:-)
No nem folytatom tovább, mert bár lehetne, kicsit túl hosszú lenne. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy G.Jánossal nem történhetett meg a legrosszabb. De mivel G.János csak egy név, egy pár betű itt, ebben az esetben, azt sem tudjuk ki is ő valójában és mit tud az autóról, mint olyanról, esetleg ért-e valamit műszakilag az adott dolgokhoz? Azaz tudja-e azokat rendeltetésszerűen használni?
Az újság részéről pedig megannyi csúsztatás van a cikkben, ez sajnos nem objektív bemutatása egy történetnek, hanem egy bulvár jellegű szencációkeltésnek, hajrászásnak tűnik. Azt ugyanis jó lenne tudatni, hogy ez nem egy jellemző hiba és tulajdonsága a 406-osoknak, illetve ugye a Peugeot-nak általában, hanem egy egyedi eset, hiszen pont ez a típus az, amelyikre a legkevésbé hallani panaszt.
Szóval elfogadom a cikket, hiszen lehet ilyen gond, G.Jánost is sajnálom, hogy így járt, ellenben az újságcikk bulváros jellegű és mint mondtam, nem kellően informativ hátterű, nem objektív, hiszen aki írta, az sem biztos, hogy a márkát egyáltalán ismeri vagy mennyire ismeri.