Nekem a két legemlékezetesebb esetem az volt, hogy a Fehárvári úton a lámpánál az első sorba kerültem, mellém, az elfogyó sávba egy Nissan Terrano 2,7 Tdi. Én egy 90 LE-s Ford Escorttal voltam, és hibámra már 10-nél kettesbe tettem, mert nem számítottam arra, hogy a barom elém akar bevágni, főleg, hogy mögöttem egy teherautó jött.
Ekkor láttam, hogy a Terranos le akar gyorsulni. Természetesen ez nem sikerült neki, hiszen hiába drága a kocsija, azért egy ekkora batár nem a 0-ról gyorsulásban bajnok (15,7 katalógus szerint 100-ra), igaz, már majdnem 80-al mentünk, amikor kénytelen volt mögém besorolni. Olyan dühös volt, hogy ölni tudott volna, ahogy elnéztem a tükrömben, amit kitöltött a kocsija orra, és a csávó agresszív feje. A gyorsulásunk közben láttam, hogy egy civil Astra tetejére felteszik a villogót, és utánunk erednek a síneken. Mázlim volt, mert az engem üldöző vadbarmot parancsolták ki a sorból a bőrdzsekis rendőrök én meg továbbmentem, mintha mi sem történt volna.
Az eset tanulsága, hogy az ilyen vadbarmokat vagy jobb egyszerűen beengedni, vagy nagyon le kell gyorsulni, mert különben letolja az embert az útról.
A másik esetem is terepjáróshoz fűződik, akkor az M7-en, az érdi emelkedőn döngettem a Twingommal 130-al, amikor mögöttem egy dízel Pajeros jött elég gyorsan. Mivel teherautókat előztem, eszem ágában sem volt lehúzódni előle, mert akkor az emelkedőn utána 80-al tudtam volna csak felaraszolni. Erre a fickó kiment a leállósávba, és ott megelőzőtt, majd úgy jött be elém, hogy még 40 centi volt a kocsim elejéből az útjában, így ha nem fékezek egyszerűen lelök az útról, be a bozótosba (tulajdonképpen a közúti veszélyeztetés bűncselekményét megvalósította ezzel.)
Azóta jobban vigyázok a terepjárósokkal mert még a Mercis/BMW-s/A8-ast vezetőknél is agresszívabbak. (mondjuk az is igaz, hogy ilyenekkel nem is kötözködök, ha Xenont látok a tükrömben, rögtön lemegyek.)
bocs, ha hosszú lett