Csokis Creative Commons License 2003.03.13 0 0 127
Kátyuk mindenhol vannak ahol a kontinentális klima következtében periódikusan az éjszakai kemény fagyokat (-15-20 fok) nappal olvadó sós hólé kíséri. Ennek még a titán vagy egy króm-vanádium ötvözet sem áll ellen.

Ez így nem egészen igaz. Egy félmondat hiányzik az első mondat végéről. ...kíséri és az utak rendszeres karbantartása (kopóréteg felmarása és újrafektetése) hiányzik. Ugyanis a kátyúk fő oka tényleg a repedéseken beszivárgó, és éjjel visszafagyó hólé. Csakhogy a repedések oka az idő és a terhelés. Ha tehát egy utat rendszeresen felújítanak, illetve a készítésekor nem a minimális, 5 cm-es kopóréteget viszik fel, haem vastagabbat, akkor nem alakulnak ki ezek a repedések, nem jut be a víz, és nem lesznek kátyúk. (És persze a kötő-, sőt az alapréteg felbontásával is járó, drága és időigényes felújítások is ritkábbak.) Csak nálunk mindig a tűzoltás, meg a (választási) kampányszerű javítások, átadások mennek. Kilóra megvan, jól néz ki, aztán kit érdekel, hogy egy-két év múlva megy is szarrá. A Citroenes topikban valaki említette, hogy a Bartók Béla úton már megjelentek az első beszakadt csatorna fedlapok. Ja kérem, fél év nagy idő, öregszik minden. De ugyanez érvényes a Lágymányosi-híd lehajtójára is, pedig az sem egy elaggott cucc.

Előzmény: Jókai út 27 (104)