"Na, látod, én igazából ezzel vitatkozom! Ugyanis hiába ragozzuk oda-vissza, az a lényeg, hogy bár így önmagában valóban nem elegendő info a nyomaték, mégiscsak ez határozza meg a teljesítményt :))) Tökmindegy, hogy megadod a nyomatékot és a fordulatszámot, vagy "csak" a teljesítményt, ugyanarról beszélünk!"
Szerintem nem fogod fel miről beszélek. Pontosabban azt nem, hogy mit jelent az információ. Ha A dologból nem tudsz következtetni valamire, de A-ból és B-ből együtt igen, akkor A-nak kevés az információtartalma. Ha C-ből tudsz, akkor C-nek meg elég.
Ahhoz, meg hogy miből lesz mi olvasd el Grego érvelését. Az adott idő alatt elégetett benzin hőenergiája által előállított mozgási energiából lesz a nyomaték, ami hajtja az autót. A vastag betűs rész a teljesítmény. Abból lesz a nyomaték. Pontosabban nem a nyomaték, hanem az adott fordulatszámon jelentkező nyomaték. Ami persze megint csak pont a teljesítmény. Csak ez már mozgási energiából származik. Az előbbi meg még hőenergiából.
"Először is: álló benzinmotornak nyilván nincs semmilyen nyomatéka"
A múltkor még volt. De nekem mindegy, tőlem lehet villanymotor is.
"Ha kinyomod a kuplungot, milyen nyomaték van a keréken, te szerencsétlen"
Bocs, ezt elírtam. De ettől még nem vagyok szerencsétlen! :-((((((
"A motorból ilyenkor is jön ki a telj., de az autóból, mint rendszerből nem! Elfogy belül, olajkavargatásra. (Kupluncsúsztatással is kipróbálható, akkor meg tárcsamelegítésre...) "
És odaírtam jól láthatóan, hogy elhanyagoljuka veszteségeket. Gyengébbek kedvéért nincsen. Most mondjam én is azt, hogy olvasd el mit írok te szerencsétlen? Nem írok ilyet. De tényleg elolvashatnád.