HondaVuk Creative Commons License 2003.03.12 0 0 552
Na, ezt jól félreértetted! Akkor megfogalmazom újra.

Cáfolandó állítás: a nyomaték az alfa és az omega. Abból levezethető minden és az gyorsítja az autót, nem a teljesítmény. Ezt kellene cáfolni. Amit persze már lejjeb megtettem, ahol nyomaték egy szál se volt, de az autó mégis elindult, mert mondjuk a fecskendőből hátrafelé ömlött a víz, annak meg nincs nyomatéka. De most azokat hagyjuk és koncentráljunk csak erre a példára.

Van egy álló autónk, aminek áll a motorja (nem jár, halott, feldobta a talpát, alulról szagolja az ibolyát,...:-)))) ). Na most, ennek a motornak van nyomatéka. Ha az egyéb veszteségek és ellenállások elhanyagolhatóak, akkor az autónak szépen el kellene indulni. Vajon miért nem indul el? Mert ugye nem teszi. Önmagában ezt a nyomatékkal nem tudjuk megmagyarázni, hiszen a nyomaték nagyobb nulla, veszteség nincs, ekkor tehát szépen el kellene indulnia. Ahhoz, hogy megmagyarázhassuk be kell hozni a fordulatszám fogalmát (mert ugye a fordulatszám nulla és ezért nem indul el), de ha behozzuk, akkor már a teljesítménynél vagyunk. Azaz önmagában a teljesítménnyel meg tudjuk magyarázni a jelenséget, de önmagában a nyomatékkal meg nem!!! Amiből persze már következik, hogy nem önmagában az "y" nyomaték gyorsítja az autót (hiszen akkor most is gyorsítaná), hanem az "x" fordulatszámon leadott "y" nyomaték. De az meg pont a teljesítmény.

Várom a cáfolatot! :-))))

Előzmény: Gorcsev (549)