fastcar Creative Commons License 2003.03.11 0 0 483
Felejtsük már el, hogy a dízelnek önmagában nagy a nyomatéka, mert nem így van! A turbódízelnek nagy a nyomatéka, de a feltöltés miatt, de a feltöltött benzinesnek meg szintén nagy, még nagyobb mint a dízelé.

Én pl. megrökönyödtem anno, hogy a Nissan Vanette Cargo (dízelesek nem röhögnek! :)) ) 2.3d motorja képes volt kipréselni magából vagy 143-8 Nm nyomatékot, annyit mint egy átlag 1,6-os benzinmotor. Persze alacsonyabb fordulaton.

A motor nem úgymond nyomatékos, hanem a köznapi szóhasználatban arra használjuk, hogy nyomatékos, ha alacsony fordulatszámon tartva is simán, erölködésmentesen jár, és enyhe gázadásra is gyorsítás a válasz, és pusztán a gázpedállal történö játékkal is képes vagy a forgalom ingadozását áthidalni, és ezt érezhetöen erölködés nélkül teszi a jármü.
Te mindig kevered (szándékosan) a Honda által áttételekkel létrehozott relatív nagy vonóeröt a nyomatékosság fogalmával. :)

Előzmény: HondaVuk (389)