"Az alapkérdés pedig az volt, amivel nyitottad a topicot: Mi kell a gyorsuláshoz? Lóerő vagy nyomaték? Ebben a formában azt mondom: NYOMATÉK!"
A probléma ott van, hogy nem látod, hogy nem a nyomatéktól függ a gyorsulás, hanem attól is. Nagy különbség! Az én súlyom is függ a gravitációs erő nagyságától, de nem mondanám azt, hogy attól függ! Pláne nem azt, hogy csak attól, mint ezt egyesek teszik a nyomatékkal. Mert azért a tömeg is ott figyel ám!
A probléma meg ott van, hogy ha megmondom neked, hogy xy autónak ennyi meg ennyi a max. nyomatéka, de nem mondom meg, hogy az mekkora fordulatszámon áll elő, akkor tényleg szinte semmit sem tudsz az autóról. Ha viszont megmondom a teljesítményét, akkor nagyon sokat tudsz róla.
"De, pl. rendre Ottó és dízelüzemű autókat hasonlítotok össze. Teljesen más fordulatszámtartományban, teljesen más hatásfokkal és váltóáttételezéssel dolgoznak. "
Mi köze van a témához a hatásfoknak? Ha gondolod összehasonlíthatjuk a VW 1.8T motorját mondjuk az S2000-hez. Mondjuk a 180 lovas verziót. De minek?
És légyszi legalább te reagálj arra a bebizonyított tényre, hogy egy adott sebességnél a maximális gyosítóerő (ideális váltót feltételezve) csak és kizárólag a teljesítménytől függ (441-es hozzászólás).
Meg arról is érdemes elgondolkodni, hogy nem a nyomaték az alap, amiből származik a teljesítmény, hanem fordítva. Ha ugyanis az autómat egy részecskegyorsító gyorsítja az ionok háétrafelé történő kilövésével, akkor ott ku***ra nincsen ám nyomaték! Viszont továbbra is van teljesítmény, amivel szépen lehet számolni. Akár még gyorsulást is. :-)))