HondaVuk
2003.03.10
|
|
0 0
458
|
"Sajnos ez igaz. Mármint hogy nem igaz :)) Itt a szorzatot kell maximálni, és az valóban a telj.csúcson legnagyobb. (Pontosabban az "a" telj.csúcs.)
Csakhogy az "irl" autóknál ezt sajnos nem tudod folyamatosan megvalósítani (még a CVT-vel is csak durván lehet közelíteni), és ezért marad továbbra is igaz az, hogy két azonos tömegű, teljesítményű és végsebességű (!) kocsi közül annak lesz jobb a gyorsulása, amelyiknek egyenletesebb a nyomatékgörbéje, azaz nagy valószínűséggel az alacsonyabb fordulatú, de nagyobb nyomatékú gépnek. "
Teljesen igazad van. Jogos a 10 pont. Csak éppen nem erről van szó. Hanem arról, hogy vajon a nyomatékosabb vagy az erősebb motor fog jobban gyorsulni. És bizony az erősebb fog. És ez legtisztábban akkor igaz, ha a létező legjobb váltót (ezt a bizonyos elméleti CVT-t) tesszük mindkettő mellé. Ekor csak a teljesítményen múlik a dolog. A valóságban a nyomaték nagysága és a nyomatékgörbe alakja is számít, de csodák nincsenek. Ha egy motor teljesítménye duplája a másiknak, akkor az mindig jobban gyorsul. Ha közel azonos, akkor van szerepe a nyomatéknak.
"Persze, hogy nem. Más kerékmérethez más közbenső áttételek tartoznak rögzített sebességnél. A kerületi -azaz a haladási- sebességet adod meg, ott esik ki, mikor a kerék fordulatszámát számolod. "
Ok. Köszi. |
Előzmény: Gorcsev (449)
|
|