HondaVuk (438):
Na, most kezd leesni, hogy igazából min is erőlködsz:
"Ennek a megoldásnak egy baja van: nem igaz."
Sajnos ez igaz. Mármint hogy nem igaz :)) Itt a szorzatot kell maximálni, és az valóban a telj.csúcson legnagyobb. (Pontosabban az "a" telj.csúcs.)
Csakhogy az "irl" autóknál ezt sajnos nem tudod folyamatosan megvalósítani (még a CVT-vel is csak durván lehet közelíteni), és ezért marad továbbra is igaz az, hogy két azonos tömegű, teljesítményű és végsebességű (!) kocsi közül annak lesz jobb a gyorsulása, amelyiknek egyenletesebb a nyomatékgörbéje, azaz nagy valószínűséggel az alacsonyabb fordulatú, de nagyobb nyomatékú gépnek.
HondaVuk (442):
"biztos vagyok benne, hogy a kerékmérettől sem függ egy motor maximális gyorsítóképessége"
Persze, hogy nem. Más kerékmérethez más közbenső áttételek tartoznak rögzített sebességnél. A kerületi -azaz a haladási- sebességet adod meg, ott esik ki, mikor a kerék fordulatszámát számolod.
tcaoe (398):
"Szal, arany drága bogaram:"
Mongyad, életem :)))
"Nem pedig azonnal nyomatékot mérsz, még akkor sem, ha neked egyből azt írja a műszer a kijelzőre."
Milyen műszer? Pl. a "görbülős" nyomatékkulcs? Vagy egy torziós műszer, ahol egy rugalmas szál (rúd) csavarodik? (Nemtom, hogy hívják "rendesen" :))
"nem véletlenül nem tekintjük a Nm-t alapnak."
Persze, sokkal bonyolultabb lenne vele számolni.
"Főleg, mert számos erőgépnél nem tudod mérni, egyszerűen azért, mert nincs arra alkalmas berendezés"
Nyilván nem lehet így mérni pl. belsőégésű motornál, ami csak bizonyos fordulat fölött hajlandó üzemelni, de ha átküldöd pl. egy hidraulikus kuplungon, akkor már igen. Vagy mérheted így közvetlenül egy -megfelelő típusú- villanymotor nyomatékát is (amíg le nem ég :)).