"Ez mind nagyon szép és jó, csak egy baj van vele. Az, hogy mekkora a gyorsulása egy pillanatban, az a nyomatéktól függ, de a probléma ott van, hogy az, hogy az, hogy egy adott sebességnél mekkora lehet egy adott motornál a maximális vonóerő, az csak és kizárólag a teljesítménytől függ. Megmagyarázom, hogy egyértelmű legyen, hogy mire gondolok! Adva van egy autónk és tehetsz hozzá tetszőleges váltót és végáttételt. Ekkor az állítás a következő: az, hogy egy adott sebességnél (mondjuk 72 km/h) mekkora a keréken a maximális vonóerő, az csak és kizárólag a teljesítménytől függ, nem pedig a nyomatéktól. dupla akkor teljesítményű motor esetén dupla akkora lesz (persze a váltót optimálisan hozzáillesztve)."
Nem hiszem el!
Légből kapott dolgokat kiabálsz bele a nagyvilágba.
Én is leírom mégegyszer (ha már a négyjegyű függvénytáblának nem hiszel :-)):
Az autó gyorsulása csak a motor által szolgáltatott, és a hajtott kerekeken a talajra átvitt nyomatéktól függ. Pont. Ez tény, nem vélemény, nem tudod megcáfolni.
Ha nem hiszed el, javaslom a BME Közlekedésmérnöki Karát, ott is az autógépész szakot. Ha nincs rá legalább öt éved (a papírhoz kell, a tudáshoz nem biztos, hogy elég), akkor csak keress meg a J épületben egy tetszőleges előadót (pl. dr. Emőd István, dr. Finichiu Liviu, dr. Dezsényi György, és még sorolhatnám a nagyszerű koponyákat), és kérdezd meg!