HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 429
Elméletileg egy autó akkor gyorsul a legjobban, ha a fordulatszám a teljes gyorsítás alatt végig a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámon pörög. Tegyük fel, hogy van olyan CVT váltó (tökmindegy hogyan hívjuk), amely az áttételt rögtön az elindulás után úgy állítja be, hogy a motor mindig pontosan ezen az optimális fordulatszámon pörögjön. Ekkor az autó a maximális gyorsítással gyorsul.

Más kérdés, hogy van-e jelenleg ilyen váltó. Például a CTR-ben lévő váltó (és minden más váltó) ezt az ideális állapotot próbálja meg minél jobban megközelíteni. Tehát nyugodtan számolhatunk az elvileg legjobb váltóval, mert ugye ekkor is a nagyobb nyomatékúnak kellene jobban gyorsulnia. De nem az gyorsul jobban, hanem a nagyobb teljesítményű!

Előzmény: Hooshee (426)