HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 423
"persze, ha súlyt, meg miegyebet nézünk, akkor nem de most motorokat hasonlítottunk össze. ÚGyhogy az a helyzet, hogy a gyengébb autó alahogy mégiscsak jobban gyorsult, köszönhetően a nagy nyomatéknak, pedig igazából ate váltód használata gyorsulási szempontból fasza, de korántsem optimális, mert nem a csúcspontok között mozog. "

A legegyszerűbben úgy dönthető el a vita, hogy CVT váltót alkalmazunk! Mégpedig olyat, ahol fix fordulatyszámmal pörög a motor végig. A fordulatszámot te határozod meg. Így mindenféle "váltó dolog" és torzítás ki van küszöbölve a dologból. És nyilván mindkét autó így fog a legjobban gyorsulni,hiszen minden pillanatban a maximális vonóerőt fejti ki. És így a dolog teljesen igazságos lesz.

"Dehogynem válaszoltam. Megírtam neked, milyen váltót kérek a golf alá, azóta is gondolkodsz, hogy mit csinálj az S2kval, mi? Merthogy te pillanatnyi vonóerőt kértél, és abban a golf lesz a jobb..."

142-ben már válaszoltam és most meg is indoklom! Ha nem zavar, akkor a CTR és a Bonni iszonyában elemzem, mert azokról van elég adatom, a VW-ről meg nincs. Tehát a Bonni-é a max. nyomatékhelyen pörög, a CTR meg a max. teljesítményhelyen. Teyük fel, hogy a kerékméret mindkét esetben a szokásos, azaz a 0.6 m átmérőjű. Ekkor a kerék 50 km/h sebességnél durván 7.4-et fordul másodpercenként, így percenként kb. 444-et. A te nyomatéki maximumod valahol 3250 körül van, tehát az általad alkalmazott áttétel 444:3250 = 1:7.31-hez, tehát a nyomatékod ennyivel szorzódik. Így a kerék tengelyén 2181 Nm forgatónyomaték mérhető (most nem számítom át vonóerőre, mert mindegy). Ugyanez a CTR esetén: áttétel 444:7300 = 1:16.41, tehát a keréktengelyen mért nyomaték 16.41 * 186 Nm = 3052 Nm.

Viszont, ha te is a max. teljesítményhelyre hangolnád a váltód, akkor neked is nagyobb érték jönne ki. Mert ugye nem a max. nyomatékhelyre kell hangolni! Ha 5000-nél van a max teljesítményhelyed, akkor 444:5000 = 11.26, ott a nyomaték 230 Nm, így a keréktengelyen 2590 Nm ébred. A 3052 és a 2590 arányának pedig meg kellene egyeznie a max. teljesítmények arányával: 200 / 175-el. És 1.178 az kb. egyenlő 1.142-vel. Persze a számítási és leolvasási szórással együtt. Ha matematikalilag nézed, akkor pontosan egyeznie kell a kettőnek!!!

Azaz, ha mindkét autó minden sebességben mindig a maximális vonóerővel gyorsít, akkor a vonóerők aránya meg fog egyezni a teljesítmények arányával!

Előzmény: Hooshee (422)