Tökmindegy, én a 150 lovas TDi-ről beszélek. A hülye VW honlapon nem nagyon találom a GTi-re vonatkozó adatokat. És úgy emlékeztem több tesztből is, hogy dizel. És szerintem még most is az. De mindegy, én a 150 lovas TDi-ről dumálok!
"Egy magas nyaomtékú, kis fordulatszámtartományú motorból is csinálhatsz kvázi nagy teljesítményűt...Baromi rövidre kell áttételezni, és sok fokozat kell hozzá. Ha továbbvisszük azt a példát, amit csináltunk (Bonny vs CTR), ha bonnyra még rápakolsz két fokozatot, meg fogja közelíteni a CTR végsebességét, gyorsulásban pedig megcsapkodja, mint már láttuk..."
A végsebességen nem segít, ha több váltóáttételt teszel bele. A gyorsuláson igen! De vegyük észre, hogy a két motor teljesítménye elég közel áll egymáshoz (12-13% a difi). Éppen ezért itt még áttételezéssel sokat lehet javítani a dolgon.
Meg aztán könnyen lehet, hogy rosszul kerekítettünk. Nem beszélve erről! Idézet Hooshee 112-es hozzászólásából:
"Vuk, ne vetíts... ugyanolyan áttételezéssel a nagyobb nyomatékú fog jobban gyorsulni... megkockáztatom, hogy pl az én Bonnym a te váltóddal úgy elpicsázza a CTRt a súlytöbblet ellenére, hogy nagyon... "
Több, mint 1.5-szer akkora nyomatékod volt, és ennek ellenére kb. azonosan gyorsultunk a te végsebességedig (ami ugye 160 volt). Nem kellene revidiálni a nézeteidet? - Gorcsev ez neked is szólt!