HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 390
"Nohát... megint 1 ilyen topik? Hányszor elmondták (-tuk) már, sose tanuljátok meg? "

Te vagy ha jól számolom a 3. De persze ettől még nincs igazad!

"De biztos meg tudná, lehet, hogy meg is tette (majd olvasom tovább). A lényeg az, hogy igaza van. A 6. v. 7. osztályos fizikakönyvben van a cáfolat. Hadd ne idézzük be."

Ne idézd be. Hanem szimplán az egyes pontokat érvekkel cáfold meg! Mert ezt úgy kell!!! Az ilyen dumákra itt nem vagyunk vevők, csak és kizárólag az észérvekre és a cáfolatokra!

"Hoppá bizony! Mérd már meg lécci. hogy egy adott időpillanatban mekkora a teljesítménye egy gépnek! Nem tetszőlegesen rövid idő alatti átlagteljesítményt kérek, hanem 1 adott időpillanatban! Fog menni? (Megsúgom: nem.)"

Valóban nem. De a fizikában ez egy csomó dologra igaz. Például sebességet sem lehet mérni egy adott pillanatban. Azért mégis egész jól elvagyunk vele.

"Így van. Feltéve persze, amit itt már többen feltettek, hogy azonos áttételek vannak. Te azt felejted el, hogy ebben az esetben a Golfnak 100 körül vége lenne. Na de addig...
A gyakorlatban a motorok -akár 2*es- fordulatszámkülönbsége miatt a dízelek áttételezése sokkal hosszabb, ami a kerékre jutó nyomatékot -és ezzel a gyorsulást- arányosan csökkenti. "

Olvass tovább! Késöbb ott lesz (kb. a 360-as hozzászólásnál) az S2000 leáttételezése Hooshee autójához. Szeretném, ha arra reagálnál. Meg persze a 138-as hozzászólásra is!

"A lényeg az, hogy önmagában sem a nyomaték, sem a teljesítmény nem mond semmit, az más kérdés, hogy az ember tapasztalatból(!!) feltételez bizonyos körülményeket, pl. tudjuk, hogy kb. milyen a mai, hasonló méretű dízel/benzinmotorok karakterisztikája, az autók tömege, a szokásos áttételezések, stb. Ezekkel együtt már meg tudjuk ítélni a gép várható viselkedését. "

Ebben többé-kevésbé igazad van. De ha nem tudjuk a motor karakterisztikáját, csak a teljesítményét és feltesszük, hogy a motor jellegéhez és az autóhoz illesztett a váltó, akkor már sokat el tudunk mondani róla.

Előzmény: Gorcsev (377)