No még1et...
"Ez meddő vita én ugy látom !"
Én is.
"Az a baj hogy a nyomatékörültek ragaszkodnak egy baromsághoz és kész tények sem tántoritják el őket a marhaságtól"
Az a baj, hogy a teljesítményőrültek ragaszkodnak egy baromsághoz és kész tények sem tántoritják el őket a marhaságtól. Sajnos egy ilyen topik keretében nem tudjuk az alapvető ismereteitek hiányát pótolni. Egy kicsit azért megpróbálom csökkenteni a homályt...
Minden forgó gép
nyomatékot ad le. A teljesítményt ebből és a fordulatszámból
számítjuk. Az autók
pillanatnyi gyorsulását
csakis és kizárólag a kerékre jutó
pillanatnyi nyomaték határozza meg (amiből az útfelületen vonóerő lesz).
Semmi, de semmi más! Az
átlagos gyorsulásban már szerepel a motor, pontosabban az egész autó karakterisztikája, azaz a nyomatékgörbe, a tömeg és az áttételezések.
Csakis ezek ismeretében tudsz összehasonlításokat tenni. Világos? (A teljesítmény itt azért nem szerepel, mert az a
nyomaték függvénye, ha azt adnánk meg -megtehetnénk!-, akkor is vissza kellene számolni nyomatékra!)