HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 186
"Valami hiba van a gondolkodásodban! "

Ez mókás! Mi, és hol? Ha megindoklod, azt hívják vitának!

"Amit pontokba szedtél, azt nem is akarom megcáfolni (pedig van benne hiba :-)). "

Nem akarod vagy nem tudod? És mi a hiba benne? Vagy a hibák?

Azt írtad nem is olyan régen, hogy nem akartál nagy arcúnak tűnni! Márpedig ez a mondatod "nem is akarom megcáfolni" az. Mert azt mondod: kisfiú vagy te ahhoz hogy megcáfoljalak! Úgyhogy légyszíves vegyél erőt magadon és cáfold meg!!!!

"Utoljára: a gyorsulás a nyomatéktól függ (nem a maximálistól). A teljesítmény szintén. Ez tény, nem az én véleményem. A levezetést lásd lentebb. Ez a része részemről lezárva."

Igen, az igaz, bár egy kicsit precízebben kell fogalmazni. Egy adott sebességi fokozatban a vonóerő és így a gyorsulás a nyomatéktól függ. Meg a váltóáttételezéstől. Ez triviális. DE!!!

Nem úgy függ, ahogy azt te elképzeled. Úgy függ, hogy abból számoljuk ki, de a növelése nem javítja atomatikusan a gyorsulást:

- ha egy motor max. nyomatékát megnöveljük, de a teljesítményét nem, akkor nem fog jelentősen változni a gyorsulása
- Ha egy motor teljesítményét növeljük, de a max. nyomatékát nem, attól még a gyorsulása nőni fog!

Ilyen szempontból nem függ a nyomatéktól a gyorsulás.

"Golf TDIKitcar: nevetni fogsz, de a leszabályozás közelébe sem pörgetik, nyomatékból autóznak vele. Szerinted biztos azért megy jól, mert kb 200-220 LE, de szerintem meg azért, mert 400-450 (meg amennyivel több) Nm van benne. Na ugye."

Persze, hogy nem pörgetik leszabályozásig, hanem csak a max. teljesítményhelyig. Odáig viszont tuti, mert úgy gyorsul a legjobban. Ezt neked is tudnod kellene! A Hondákat meg azért kell leszabályozásig, mert baromi közel van egymáshoz a max. nyomaték és a max. teljesítményhely és a váltók így vannak belőve, hogy így optimális a gyorsulás.

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (178)