HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 147
"Az 'érvelés' az első hozzászólásomban volt! Tudod! Az, amelyiket a függvénytáblázatból másoltam ki! Ha egy kicsit is figyelmesebben olvasnál... "

Figyelmesen olvastam. Abban egyetlen dolog sem cáfolta meg az érvelésemet! Én ugyanis ezt írtam:

"1. Elkezdenek gyorsítani, a nyomatékosabb autó (HDi) elhúz, mert keréken nagyobb vonóerő mérhető.
2. Majd kb. 4000-es fordulatnál (max. teljesítményhely) a Puggal elváltják a 2-es fokozatot. Ettől a keréken mért vonóerő lecsökken. Váltótól függ a dolog, de vélhetőleg több, mint 20%-ot esik a vonóerő (általában 40% körül szokott).
3. Most a CTR gyorsul jobban. Majd a Pugban el kell váltani a 3-as fokozatot,ekkor a CTR már sokkal jobban gyorsul.
4. Egy kicsit késöbb fel kell váltani a CTR-ben 2-esbe (valahol 7800-8000 környékén).
5. Ekkor vélhetőleg még mindig a CTR gyorsul jobban.
6. Még késöbb fel kell váltani a Pug-nál 4-esbe, a CTR még mindig 2-esben megy.
7. És így tovább... "

Ebben egy büdös szó nincs teljesítményről, hanem csak és kizárólag nyomatékról és vonóerőről, meg fordulatszámról. És ezt nem cáfolta a te függvénytáblából vett idézeted! Cáfold meg, hogy hol hibázok! Pontról pontra. Ha meg nem tudod, akkor ismerd el, hogy igazam volt!

"Nem mondhatom, hogy a Golf GTI TDI jobban gyorsul, mint az S2000-es Honda, mert nem igaz! Azt próbáltam elmesélni, hogy a teljesítményből nem számítunk semmiféle gyorsulást! Csakis a nyomatékból! "

Sehol nem mondtam, hogy gyorsulást akarok számolni a teljesítményből. Csak annyit mondtam, hogy a teljesítmény korrelál a gyorsulással, a max. nyomaték meg nem. Tehát egy jelentősen nagyobb teljesítményű autó jobban fog gyorsulni egy ugyanolyan tömegű másiknál, akkor is, ha annak jelentősen nagyobb a max. nyomatéka. Én csak ennyit mondtam. Ezt meg nem hiszem, hogy meg tudnád cáfolni. És ezért írtam azt, hogy a max. nyomaték szinte semmit sem mond arról, hogy hogyan fog gyorsulni egy autó.

"De vitatémának: halottál már GolfTDI Kitcar-ról? Vagy láttad már rallyversenyen a nézők arcát, amikor a tdi Fabia közel azonos időt ment a Saxo Kitcar-ral? Vagy voltál már a műegyetemi rakparti szlalomon, ahol nemritkán tdi nyeri az abszolútot?"

Nem. De vajon a GolfTDI Kitcar az;rt nyer, mert nyomatékos vagy azért mert nagy teljesítményű? Na ugye!

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (141)