Csirke (Golf III VR6) Creative Commons License 2003.03.08 0 0 141
"Szeretem az ilyen frappáns érvelést, hogy de igen! Az általam beírt 8-10 soros indoklásra egy szavad sem volt! Gondolom azért, mert nem tudnád megcáfolni. "

Az 'érvelés' az első hozzászólásomban volt! Tudod! Az, amelyiket a függvénytáblázatból másoltam ki! Ha egy kicsit is figyelmesebben olvasnál...

"Most mondjam azt, hogy a nyomaték is számított? Vagy mondjam azt, hogy a teljesítmény sem az, ha egyből munkaképzőképességet mérünk? Ha például a motorral egy vízpumpát hajtunk, akkor direktben le tudjuk mérni a teljesítményét és ebből tudjuk kiszámítani a nyomatékot. Hoppá!"

Leírtam a tervezés alap- ill. kezdőlépéseit, ha neked ez nem felel meg, akkor sajnálom, és csak találgass tovább!

Na mégegyszer: Nem véletlenül nem foglaltam állást! Nem mondhatom, hogy a Golf GTI TDI jobban gyorsul, mint az S2000-es Honda, mert nem igaz! Azt próbáltam elmesélni, hogy a teljesítményből nem számítunk semmiféle gyorsulást! Csakis a nyomatékból!
Vízpumpával meg ne példálózzunk, mert annak nincs se kW, se Nm dimenziójú jellemző adata. (inkább szállító-, vagy emelőmagasság [m], vagy térfogatáram [m3/h], ilyesmi :-)).

De vitatémának: halottál már GolfTDI Kitcar-ról? Vagy láttad már rallyversenyen a nézők arcát, amikor a tdi Fabia közel azonos időt ment a Saxo Kitcar-ral? Vagy voltál már a műegyetemi rakparti szlalomon, ahol nemritkán tdi nyeri az abszolútot?

Előzmény: HondaVuk (132)