nobook Creative Commons License 2003.02.14 0 0 192
Halihó !

Pár szó a vasútról:

Fontos, hogy különválasszuk a lakossági közlekedésre és a teherszállításra szánt vasútat. Az el?bbit én úgy szoktam építeni, hogy már jó el?re a város indulásánál megtervezem kb. hol lesznek a f?bb útvonalak. A f?utak mellett kihagyok négy kocka széles sávot végig. Fontos, hogy a sinek kanyarodásánál egyrészt nagyobb terület szükséges másrészt közvetlenül az út mellé épült sinekr?l az úton átkanyarodó sineket nem lehet építeni (egy kockányi területre szükség van). Érdemes úgy építkezni, hogy az összefügg? ipartelepek és az összefügg? lakóövezet között kevés út legyen, a vasút viszont a lehet? legrövidebb úton kösse össze ?ket. Így a lakosság túlnyomórészt a vasútat fogja használni. (Pl. az egyik városomnál, ami még csak 8000 f?t számlál, már ~30% a vasút kihasználtsága.) Figyelni kell arra, hogy ha a sinek mellé lakó- vagy szolgáltató övezetet rakunk, idegeskedni fognak a nagy hangzavar miatt (ha másodpercenként elmenne egy vonat az ablakom el?tt én se örülnék). A vasútállomást úgy kell lerakni, hogy a bejárati nyil az út felé mutasson és a nyíl "háta" a sinek felé. Vonat csak akkor lesz látható, ha a vasút kihasználtsága már nem 0. Az én tapasztalatom is az, és a külföldi fórumokon is az olvasható, hogy buszhálózatot nem érdemes építeni. A teherszállítás teljesen más tészta. Egyenl?re úgy néz ki, hogy senki sem tudja, hogy is kéne m?ködnie igazán. Ha valaki tud infót írja meg please. Állítólag a teherpályaudvarokra csak akkor van szükség, ha az ipari területek távol esnek a vasúttól, ha sineket bevezetjük az ipari területekre akkor nem kellenek. Ha jól emlékszem a patch ezzel kapcsolatban is javít vmit (még nem próbáltam).

Bye
nobook

Előzmény: Vajk (187)