M5-ös: hatékony megoldást sürget Kecskemét
2003. február 12. 16:00
Ádám Kata
"Lakossági kezdeményezésre levélben szólította fel Csillag István gazdasági és közlekedési minisztert az M5-ös autópálya ügyének hatékony megoldására egy kecskeméti polgár. A helyiek arra is kíváncsiak, miért közbeszerzés nélkül épül a sztárda folytatása.
A Magyar Nemzet ma hírül adta: Kiskunfélegyházától várhatóan magánberuházásként épül tovább az M5-ös; a kivitelező fővállalkozó a Strabag Építő Kft. lesz. A lap értesülései szerint Csillag István a minap megegyezett az autópályát üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt-vel, hogy a sztárda közbeszerzés nélkül épüljön.
Egy kecskeméti polgár ma levélben fordult Csillag István gazdasági és közlekedési miniszterhez az M5-ös autópálya fejlesztési elképzeléseivel kapcsolatban. Mint az MNO-nak elmondta: a levél ötlete ugyan tőle származott, ám kezdeményezése széles támogatottságra talált. Fülei Zoltán – és Kecskemét lakói – hatékony megoldást sürgetnek az autópálya ügyében.
– Lehetséges az, hogy a közlekedési tárca vezetője nem érzékeli elődei, a Horn kormány 1995-ös baklövését, amikor egy félkész állapotban levő, viszonylag könnyen befejezhető autópályát odaajándékoz külföldi magánszemélyeknek és ráadásul extraprofitot garantál adófizetői pénzből arra az esetre, ha annak működése nem hoz eleget az AKA Rt. konyhájára? Lehetséges, hogy Csillag István nem érzékeli, hogy az AKA Rt.-nek egyátalán nem fűződik érdeke ahhoz, hogy növelje a forgalmat a meglevő autópálya szakaszon, hiszen az neki csak pluszkiadással járna (nagyobb forgalom – magasabb fenntartási költség), ugyanakkor a haszna így is garantálva van? Lehetséges, hogy az Ön által irányított minisztérium a fentiek ismeretében ugyanazzal az AKA Rt-vel akar üzeletet kötni, aki egyszer már meggyalázott bennünket? – teszi fel a kérdést a miniszternek Füle Zoltán, hangsúlyozva: a kecskemétiek az AKA Rt. működésének kezdettől fogva szenvedői alanyai. A kiemelte azt a tényt is: jelenleg 4.400 Ft-ot kell fizetni azért, hogy egyetlen alkalommal Kecskemétről Budapestre utazzanak az autópályán.
A levél írójához csatlakozó helybeliek azt is tudni szeretnék: mi az oka, hogy a szakminiszter közbeszerzési pályázat nélkül szándékozik eldönteni, hogy ki építse az M5-ös autópálya eddig meg nem épült pályaszakaszát.
A levelet Kecskemét polgármesterének is elküldték. Szécsi Gábor Fidesz-MDF-es városatyát egyelőre nem sikerült elérnünk."