johanna21 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 topiknyitó
Közbeszerzés nélkül építik az M 5-öst
2003-02-12 12:02

Várhatóan magánberuházásként épül tovább Kiskunfélegyházától az M5-ös autópálya, a kivitelező fővállalkozó cég a Strabag Építő Kft. lesz. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter a napokban tárgyalt az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA)Rt. fő tulajdonosaival. Információk szerint a felek egyetértettek abban, hogy az autópálya - a koncessziós szerződést alapul véve - közbeszerzés nélkül épüljön, a Strabag pedig még az idén megkezdheti a beruházást.

Közbeszerzés nélkül építi meg várhatóan az M5-ös autópálya újabb hetvenöt kilométer hosszú szakaszát Kiskunfélegyháza és Röszke között az AKA Rtt., a kivitelezési munkálatok fővállalkozója pedig ebben az esetben az autópályatársaság főtulajdonosainak egyik cége, a Strabag Építő Kft. lesz. Az állam - az eddigi szándékokkal ellentétben - legkevesebb 140-150 milliárd forint értékű beruházásról mondana le, így az AKA érvényesítheti 2003.december 31-ig tartó opcióját.
Mindeddig azért nem épült az autópálya, mert az M5-ös új szakaszainak 1998-as átadását követően az AKA-n kívül az állam is igényt tartott a beruházásra, abból a megfontolásból, hogy legalább Kiskunfélegyházától ne legyenek irreálisan magasak a használati díjak.
A 114 kilométer hosszú M5-ös autópályán Budapest és Kiskunfélegyháza között a személygépkocsival közlekedők egyetlen útért 3120 forintot fizetnek. Ugyanígy a 3,1 méteres tengelytávot meghaladó könnyűgépjárművek utáni díj 4300 forint, a közepes gépjárművel közlekedőpk pedig 6200 forintot fizetnek. A kamionosok díja 9680 forint.