Sziasztok!
Váci!
Tegnap Bodajkon belebotlottam néhány régi képbe, amelyen a normálnyomközű vasútállomáson, a Gántról szállított bauxitot rakodták a II vh elött az 1920-as 30-as években, sőt találtam egy ujságcikket is miszerint 1927-ben majdnem megvalósították azt a tervet, amely normálnyomközüvé alakította volna a Bodajk-Gánt bányavasutat. Egészen 1961-ig vannak fényképek erröl a kisvasútról, melynek igen nagy volt a forgalma. A vasútállomás ellenkező oldalán egy betonból épült állványra hajtott fel a keskenynyomközű gőzösszerelvény, majd onnét csúsztatták a normálnyomközű vagonokba a kitermelt bauxitot.
Sőt, ha te is jól emlékszel egyszer beszéltünk a Bodajk-Kisgyón bányavasútról. Arról is vannak fényképek, amelyek szintén a bodajki normálnyomközű vasútra futottak be. Tehát Bodajk igen nagy forgalmat bonyolított le és éppen ezért sokszor fordultak elö balesetek, mind a normál, m ind a keskenynyomközű vasutakon. Erről az 1900-as évek elejéről származó ujságcikkek számolnak be (halálesetek, balesetek)
Vannak képek a kisgyóni fűtőházról, pályafenntartási munkásokról, téli hóeltakarításokról és még sokminden másról....
Most azon vagyok, hogy kölcsönkérhessem és beszkennelhessem őket......
Szóval a Bodajk-Gánt bányavasút megér egy komolyabb túrát is talán.
Üdv!
(U.i.: az egyik kollegám nagyapja ráadásul ezen a Bodajk-Gánt bányavasúton volt mozdonyvezető)