Szervusz!
IGEN! Sokan jártak így! Sajnos!
A Matáv - honlapján is - de az Index is beszámolt már (lassan egy éve), hogy olyna vírusok (trójai faló mintára) tudnak betelepülni a nem kellően védett gépekhez, melyek bontják a MEGLÉVŐ (06-51x) net-kapcsolatot és egy NEMZETKÖZI (ráadásul általában emelt díjas vagy eleve igen drága, lásd később!) számon úgyanazt folytatják, amit eddig te a géépel míveltél (böngészés) és ha nem figyel oda az ember, akkor nem veszi észre.
Az R2 egy díjzóna jelölés (lásd: Matáv honlap), míg a * a megjegyzésre utal a számlán, hogy közvetített szolgáltatás (innen gyanítom, hogy ráadásul olyan értelemben emelt díjas hívás, hogy a hívott is jutalékot kap!)
Megoldási javaslatok a későbbi ilyen jelenségek felderítésére-megakadályozására (Figyelem! Az sem olyan biztos, hogy azóta nem jött létre ilyen hívás!):
1. MEGFELELŐ (sic!) víruskereső (mail is !) és tűzfal progi beszerzése (van bőven ingyenes is ami legális is, lásdt pl. terminal.hu letöltések)
és telepítése, karbantarása (naprakészen tartása) - én végső soron ajánloma Norton Internet Security (most épp) 2003-at, ami (nem teljesen(!) jogtisztán) egy évig ingyenes, de 25 USD körül meg is tudod rendelni (naná, nem itthon, a Symantec Mo. Kft egy éve nem válaszolt ezirányú megkeresésemre!!!), ha tudsz a neten kártyával (ajálom az OTP e-számla csomagot, ami lmitált és CSAK nethez jó, tehát nem szívhatják le aszámládat!) és akár naponta a neten át frissíti magát!!! NEM IS KAPTAM MEGA FÉRGET, pedig összesen 9 ilyen levél jött a héten!
2. A Matávnál a nemzetközi számok hívásának tiltását kérni (egyszeri díj) VAGY a híváskorlátozás jelszóval szolgáltatási funkciót megrendelni (havi díj, pár száz Ft). Az eslő akkor ok, ha tányleg nem hívtok nemzetközit (ti. a nk. kezelői - kézi kapcsolás, ami a tiltás ellenére lehetséges - szolgáltatás újabban kurv@ drága lett!), míg a jelszavassal esetenként tudtok hívni, de akár teljesen (csak segélyhívás9 is le tudod korlátozni a vonalat, ami elutazáskor pl. hasznos lehet.
Egy biztos: TÉNYLEG NEM A MATÁV tehet erről. Ráadásul a majd' egy éve "kirobbant" eset után megtették a megfelelő - figyelemfelkeltő - intézkedéseket, ha jól tévedek, még a számlához mellékékelt brossúra is külön foglalkozotta témával (esetismertetés+megoldási javaslatok)!
A Matávos csajszi meg azért lehetett "ideges", mert nem mindenki fogja fel, hogy is működik ez a dolog, és valszeg nagy hülyeséget nem akart mondani (sok függ attól, milyen gyakorlott az illető és épp milyen csopvezhez tud fordulni.. ez azért egy elég speciális, és az "kezdő" ügyfél számára is meglehetősen hihetetlen sztitu, mint Nálad is látszik! Hasba akasztani ilyenkor nem illik: diplomatikus volt a csaj! Kiabálni meg nem érdemes velük, INKÁBB KÉRJ CSOPVEZT, HA NEM ÉRTESZ VELE EGYET, nekik több idejük jut hivatalosan egy ügyfélre (nem vicc!) és általában edzettebbek és gyakorlottabbak is!)
Üdv. és további segedelemért bátran zavarj mail-ben is! :-)
Maus Róbert Péter
mikimaus
PS: mielőtt elkeserednél, hogy mégsincs a gépeden vírus (önmagában azért abban is van valami jó :-) ), azért az még előfordulhat, hogy simán megcsapolták a vonalaf vagy valaki otthonról - gyerek, nagymama, kutya-macska! (nem vicc!) - mégiscsak sikeresen oödatárcsázott... de a magam részéről ebben nem bízok.
MR