Szerintem nemcsak a marketinget szúrták el, az ellustulás jócskán szült technikai okokat is.
Az elmúlt 10 évben sok elektronikus okosság épült bele az autókba általában, ami korábban nem volt. A Fiat-csoport autóinak sose volt erősségük a precíz, jó minőségben összeszerelt és atomstabil elektromos rendszer. Szerintem ez a két dolog együtt sebezhetőbbé és megbízhatatlanabbá tette a Fiatokat, legalábbis egy pár éves időszakban a 90-es évek dereka táján. Elterjedt és részben igaz vélekedés, hogy a Fiat csoport autói szervizigényesebbek mint az átlag. (nemcsak nálunk van így, Nyugaton is sokkal rohamosabb a használt Fiatok értékvesztése, ott 10 év felett eladhatatlanok)
Ez _MANAPSÁG_ halálos lehet egy márkára. Más gyártók a "nulla karbantartás" irányába is eltolták a marketinget, azaz ilyen téren is el akarják kényeztetni a publikumot, nemcsak új és merész dizájnnal.
És sikerül nekik! Más kérdés hogy ebből mennyi a marketing, mennyi a valóság, de a jelenség létezik: nemrég megkérdeztem egy Renault Megane-os kollégámat, tudna-e adni egy gyertyakulcsot?
Elkerekedett szemmel nézett rám: "nincs nekem a kocsihoz semmilyen szerszámom. Ezekhez a mai elektronizált autókhoz nem is mernék házilag hozzányúlni." De mi van, ha nem indul? "Ha nem indul, akkor tréler, és irány a szagszerviz, de amióta nálam van, erre nem volt példa. Csak időnként elviszem átnézetni"
A történet egy 1997-es(?) Megane-ról szólt.
Rengeteg 97 körüli Fiat/Alfa/Lancia futkos Európa útjain, amire ez a megbízhatósági fok enyhén szólva nem igaz.
MA, a kiélezett versenyben nem lehet eladni olyan autótípust, amiről olyan közvélekedések vannak (széthajtott öreg példányok alapján) hogy aki megveszi -használtan főként- az vegyen hozzá egy szerelőműhelyt is, mert állandóan el fog romlani. Teljesen mindegy, hogy ez igaz-e. Mára nagyon sok ember NEM BÍZIK MEG az olasz autókban és pont.
Ezen hogy tudna a Fiat-csoport javítani?
Az összeszerelés minőségén kívül...
A Stilo azért volt totális bukás Ny-Európában, mert a Fiatok fő erényét dobták el a dizájn meg az ectrák kedvéért: az alacsony árat.
VAti
Fiat Tempra tulajdonos