adamax Creative Commons License 2003.01.23 0 0 133
mic414, szvsz amiket leírsz, az következmény, nem pedig kiindulási pont. A FIAT Spa. egy családi vállalkozás, napjainkban az Agnelli-családon kívül nem sok olyan ipari mágnás-családot találni a világban, amely ekkora méretű és értékű holdingot tart a kezében.

A hihetetlenül magas állami dotációra épült gazdasági forma a FIAT Auto-t ellustította, a családi holding pedig rendkívül lassan tud reagálni a piaci kihívásokra. Nagyon jó példa a Seat: nem tudtak mit kezdeni vele, a VW viszont pillanatok alatt felvirágoztatta.

Most, hogy észbekaptak, korszerűsítik - amennyire lehet a családon belül - a struktúrát, lsd. a divíziókat, a piaci döntések meghozatala felgyorsult, és immár csak arra számíthatnak, amit felmutatnak. Marketing nélkül nincs versenyképesség, termelékenység nélkül nincs gazdaságosság.

A Stilo már egy modernizált FIAT-termék, amit nehezen fogadnak el az emberek. Nehezen fogajdák el, hogy immár van egy praktikus (5a) és egy szép (3a) Stilo, aminek ára van, de ezért cserébe egy full extrás autót kapnak. Az Alfa Romeo az egyetlen sikeres autómárkája a FIATnak (a Ferrarit hagyjuk :), de csak akkor menekülnek meg, ha maga a FIAT márka lesz sikeres. Szerintem a Stilo-vonalat tovább kell vinni: visszafogott, de olaszos design, kiemelkedő felszereltség, és ehhez képest kedvező ár. Ahogy elnézem, a PuntoII facelift ebbe az irányba mutat, a Multipla és a Barchetta is erre hajaz majd :)

adamax

Előzmény: mic414 (132)