Ordas Creative Commons License 2003.01.22 0 0 247
Tovább folytatom érvelésemet.

Erre kötelező válaszolni!
A Mercedes A210-t minek kell kezelni? Ugyanúgy az AMG tutujgatta, mint az E55 AMG-t, ugyanolyan stílusú kiegészítőkkel van felszerelve, mégsem Mercedes A21 AMG-nek hívják. Ezt mivel magyarázzátok? Ez nem egy érdekes paradoxon az érvrendszeretekben? Ugyanis a gyártó azért nem hozta ki AMG névvel, mert az csak bizonyos presztízsszint felett jár, de a ti kritériumotoknak éppenúgy nem fele meg, mint pl. az SLK32 AMG, kivétel a név. Tehát, ha a Mercedes E55 AMG egyszerűen Mercedes E550 névvel jönne ki, akkor az jó lenne? Aki nem tudja ezen előéletet, azt simán átrázhatom?
Vagy mire véljem a Mercedes SLR-t? Mint tudjuk abba egy AMG motor kerül (azonos, mint az SL55, S55, CL55 és E55 AMG-ben), nevében nincs rajta az AMG, és Angliában, a McLaren-nél fog készülni, amiben a Mercedesnek csak 40%-os tulajdona van. Tudom, ez utcai versenyautó, de tuning? :)
Vegyük a W124-es sorozatból az 500E-t. Porsche segítséggel készül a Porsche üzemében. Akkor ez tuning? Jellemző, mellette készült a Porschénél az Audi 80 Avant RS2, eredeti Porsche fékekkel. Akkor az mi? Hiszen gyárkapun kívül készültek ezek.
Itt a vége

Nekem az nem jön össze, hogy az AMG modelleket már eleve annak tervezik, azaz nem átépítik az alapmodellt, hanem annyira közösen és annyira külön fejlesztik, mint pl. az S350-t az S430-at.

Fastcar

Kösz, hogy leereszkedsz hozzám, fényességes magasságodból :))))))

Attól, hogy Te kéthetente elöcibálod ezt a témát, még nem változik a helyzet.
Csak azért cibáltam elő itt, mert a „nagy” soha nem fogom megtalálni, ha meg máskor előhozzátok, csak idejövök és kopizok :)

A Volvoról és a Saabról írt hülyeségedet most töröljük, mert az úgy marhaság, ahogy leírtad. Ennyi erövel minden benzines motor az eredeti Otto-motor tuningváltozata.
Remélem végigolvastad azt a gondolatmenetet, ajánlom figyelmedbe az utolsó mondatomat a témában, s rájössz ezt a sort felesleges volt ide írnod.
De azért el kéne magyaráznod, miben más (pl. fajlagos teljesítmény, vagy nyomaték értékben is) az AMG motorjai a sima Merci motorok (szívót a szívóval, feltöltöttet a feltöltöttel!). Semmiben. Az optikai kiegészítőket, futőművet megvehetem bármely más Mercihez, mint ahogy írtad is, hogy pl. hajtottál Audi A8 2,5 TDI-t, amiben az S8 futóműve volt.
De azért maradjunk a SAAB témakörben. Amikor ezt felhoztam, akkor a tuning szót, mint hangolást használtam. Azt hiszem ezzel te is jöttél. Óhatatlan pl. SAAB hangolja a turbót, mikor az nagyobb töltőnyomást produkál (hasonló eset a C180/200/220 Kompressor is, mindnek 1,8-as blokkja van). Adott a 2 literes 4 hengeres SAAB motor turbóval. A 9000-ben 175, 200 LE-vel lehetett megvenni, a 95-ben 150, 185 LE-vel, ill. asszem van 175-ös is. Nos, egy cimbimnek volt egy 95-e a 150 lovas kivitelben. Csak a motorelektronikát kiküldte Svédországba a Nordic-hoz, ők kihoztak 210 lovat belőle. Ezt nevezzük tuningnak, noha ugyanaz történt vele, mint esetleg a gyárban. A Nordic nem fejleszt a SAAB-bal együtt, viszont az AMG a Mercivel igen.

Szerinted a 80-as években Kamei-Golfból hány darab készült évente? És elütött mégis a sok egyéb, gyári társától?
Ne keverd a szezont a f@szommal :), azaz almát a körtével ne hasonlítsuk. Megint itt próbálsz csalni, hogy nem azt figyeled hány C osztályos Merci készül és annak hány százaléka a C32 AMG és hasonlóan a Kamei-Golfnál is.
Csak tudod pl. a Brabus E V12-ből évek alatt jó, ha 50 db készül. Összesen. Eközben a C32 AMG-ből meg vagy 15ezer.

És az AMG mit csinált hosszú idön keresztül?
Én végig arról beszélek MA mit csinál. Könyörgöm, ez a második direkt (?) félreértésed. Leírtam, Merci másképp hozta létre saját sportosztályát, mint a BMW. De az eredmény UGYANAZ.

Értsd már meg, a Type-R vagy a GTA pl. nem sportosztály!!!!
Rendicsek, ezt tudom. Őket csak, mint maga az autót kevertem bele, lévén márka sportos modelljeit jelenti, mint az M, az S, vagy az AMG.
De ezen kijelentésed alapján megkérdezem, mi a jogi külínbség a 156GTA és az M3 között?

(Nem részhalmaz, hanem metszet!! tulajdonjogilag. Mégha a mai termékskálájuk csak Mercikre szorítkozik is.)
Értem, értem. Maradjunk a többségi tulajdonban. Tehát nyilván, ha vinnék oda egy ócska W124-et, azt is átalakítják, na meg az új autókat egyből alakítják át.
Csak tudod az eredmény nem változik. Ti szemszögötök szempontjából a Merci nem csinál sportos modellt, hiszen azt az AMG csinálja, és az csak egy ócska tuning, s egyébként is, milyen béna a Merci, hogy önmaga nem tud csinálni egy vacak sport(os)modellt sem. Ezt látom gázosnak, hiszen a Merci csinál, szorosan együttműködve az AMG-vel, azaz házon belül nem csinál konkurenciát magának a Merci. Tudod, AMG pl. az összes Merci motor fejlesztésbe beleszól, pl. a C180 Kompressoréba is, vagy bármilyen futőmű tervezésbe, ami nem is az ő logójukkal jön ki. Szerinted ezt csinálja a Lorinser, vagy a Carlsson is?
Tehát a ti fogalmaitok szerint NINCS sportos, széria Merci.

Nekem ilyen érvem nem volt (legalábbis ebben az interpretációban), de még mindig nem válaszoltál rá, hogy miért különböztetik meg AMG jelöléssel, ha csak simán a legerösebb változatról van szó?
Szerintem mondtam. Szóval, egész egyszerűen azért, amiért a BMW M5 nem 550i, amiért az Audi RS6 nem Audi A6 4,2 turbo, amiért az Alfa Romeo 156 GTA nem Alfa Romeo 156 3,2 V6. Hogy megkülönböztessék a „hitványabb” modellektől, azaz jelezzék, ez a márka csúcsmodelljeit képviseli.

Ugyanígy a sportfutómüves E-Klasse sem. Az egyébként is olya messze van a sportfutómütöl, hogy csak na. kicsit feszesebbre húzták.
Na igen, de szalonba megveheted az ilyen kiegészítőkkel felszerelt Mercit, de Carlssonnal, vagy Lorinserrel nem. Mint ahogy a BMW 520d is megvehető M-es felnikkel, futóművel, de pl. Hamann-nal nem a BMW szalonból.
Ha párhuzamot állítok:
Ami a BMW-nél az M, az a Mercedesnél az AMG
Ami a BMW-nél az Alipne, az a Mercedesnél a Loroinser
Ami a BMW-nél a Hamann, az a Mercedesnél a Carlsson
Tuti ez is sántít vhol, de nagy vonalakban OK.

egy ideig belenyugodtam, az elmondásod alapján, hogy az AMG nem tuning, mert a gyár állítja elö, de amióta olvastam itt, hogy nem egyedüli, csak többségi tulajdonos, azóta azt mondom, hogy mégiscsak tuning.
Ezen én is elmélkedtem, de fenti gondolatmenet alapján (főleg a kötelező rész), meggyőztem magam. :)

De imádok kötekedni. Írtad, WRX, EVO mind-mind utcai versenyautó, nem tuning.
1. Azért megnézném mennyi közös alkatrész van a WRC-kel :)
2. Akkor az AMG Mercedes CLK-GTR az micsoda? Mert a GT1-es versenyautó indításának „kötelező mellékterméke”, azaz ez télleg utcai versenyautó, de ott az AMG név is, tehát tuning? Szóval ilyen élesen nem választható szét a két fogalom.
Amikor a merci Le Mans-ban, vagy GT bajnokságban AMG-kel indult, gyári csapatról beszélt mindenki, amikor Sauber-Mercedes-szel indult vki, akkor tuningról, mint a McLaren-F1-gyel kapcsolatban a BMW.

Zusammenfassung: a tuning szót nem kezelhetjük csak úgy az autóiparban, mint hangolás-t, finomítást. A tuningautók magukban hordozzák az exkluzivitást, kis darabszámot. Tuning autó nem az anyagyárban készül, nem együtt fejlesztenek, hozzájuk készen érkezik az alany, azt szétszedik, átépítik. Nem érvényes rá a gyári garancia, nem az anyacég forgalmazza, szervizeli, és nem erőlteti rá a sebességlimitet (amit jó pénzért kiköttet :) ).

Mondom, tőlem kezelhetjük tuningnak is, bár aggályaim továbbra is vannak, de egyszerűen azt meg nektek kell elfogadni, hogy ezek töltik be a Mercedes sport(-os), erős modelljeit, sőt ezek adják a márka csúcsmodelljeit, s teljesen más ezen (ex-)tuningcég helyzete, mint az ugyancsak kizárólag Mercedesszel foglalkozó Lorinser, Carlsson, Brabus tuningcégeké. Kulcsszó: az AMG modellek a gyárban készülnek, nem a sufniban.
Roppant érdekes, mikor szoros lett a kapcsolat a Merci és az AMG közt az AMG autókat átnevezték. A AMG-Mercedes 500SL 6.0 V8-32-ből lett egyszerűen Mercedes SL60 AMG. A két autó az eltérő modellévtől eltekintve tök ugyanaz!

Finito, minden érvemet elmondtam, minden kérdésemet feltettem. Innen már csak – azt hiszem – csak ismételni tudom magamat.

Kicsit visszatérjek az eredeti topiccímhez, sportkocsi mivoltat nem lehet binárisan eldönteni, vannak valamilyen átmenetek. Egyik kritériumot teljesíti a kocsi, másikat nem. Nyilvánvaló szerintem, két alapvető döntőszempont van. Egyik a kg/kW arány, másik a futóművet/spoilereket/súlyelosztást valamelyest bemutató oldalgyorsulás értékek. Aztán ezek bővíthetők kismillió szemponttal (pl. kormány áttételezés, rásegítés, ülések, pedálok „nehézsége”).
Amúgy szerintem tuningautóról se dönthető el egyértelműen, hogy az, ill. vannak átmenetek is.