evangeline Creative Commons License 2003.01.22 0 0 377
Elsőben most sincsen bukás, ill.osztályozás, van viszont szöveges értékelés.Aki nem jut el az év végére előírt szintre (és mondhatom, nagyon-nagyon lemaradottnak kell lennie, hogy megtegyék!)annak az első év "előkészítő jellegűnek" számít és nekifuthat újból, valszeg sikeresen.Ha ezt a lépcsőfokot a 4. év végére toljuk ki, hát, elég érdekes dolgok sülhetnek ki belőle.Egy jóval húszon felüli osztálylétszám esetében a lemaradó kisgyerek folyamatosan lépéshátrányban lesz(más feladatot kell kapnia, más ütem szerint halad, stb.).Már történtek arra próbálkozások, hogy a párhuzamos osztályokból kiválogatják az azonos szinten levőket és közösen dolgoznak velük egy másik teremben, de ez is magában hordozza a "megbélyegzettség" veszélyét...("Tanító néni, a Zsuzsi azért megy matekon a másik osztályba, mert ott a butákkal tanulnak?")
Szerintem a felzárkóztató- és tehetséggondozó szakkörök, korrepetálások jelentenének sokat - ezeket az utóbbi időben pénzhiány, óraszámok, stb. miatt nagyon leépítették.És a napközi sürgős megreformálása!
Előzmény: lerr (375)