Szia Chris!
Egyrészt kellett egy munkalap, amivel felvették a hibát: ha abban az szerepel pl. hogy nem teker a szalag hátra, akkor ebből következik, hogy nem lehet rossz a tápja... A capstain motor meghibásodása meg olyan ritka (pláne táppal együtt), hogy ahhoz a komplett mechanikának 'be kell fagynia', hogy ilyen következtetés a munkalapról (hibafelvételi jegyzőkönyv!) kiderülhetne.
Ha nem vettek fel ilyen 'jegyzőkönyvet', akkor pláne rácsesztek, mert eleve megsértették a kötelező előírásokat: hiba leírása a megrendelőtől rögzítésre kell kerüljön (épp a Te esetedhez hasonló esetek, de fordított rosszhiszeműség esetén!); a várható javítási költség illetve az az összeg, ami felett már nem vállalhatják automatikusan a javítást (vagyis meg kell keressenek vagy megvárni amíg jelentkezel és meg kell kérdezniük).
De: ha azt látod, hogy a tápon forrasztásnyomok vannak, akkor a KERMI szakértője (majdnem bizonyosan) meg tudja állapítani, hogy ez a hiba okozója vagy hibaelhárítási kísérlet: igaz mindkét esetben implicite a szervíz azzal elismerte, hogy ő nyúlt a tápba, hogy táphibával és ilyen árajánlattal adták vissza. Továbbá ha felfedezhető a capstain és a táp hibák, illetve a beavatkozás közötti bármilyen oksági kapcsolat, akkor a fenti logika szerint megintcsak bizonyított, hogy ők szarták el (márt bocsi!)
Igaz, hogy ezt az egész 'ritust'abban a pillanatban, a helyszínen, a kidobozoltatással kellett volna kezdeni, amikor ilyen képtelen hibára visszadobták, és ha a macera jeleit látod, kapásból szervízvezetőt hívatsz, jegyzőkönyvet (panaszkönyvi is jó, amit alá kell írniuk!) vetetsz (veszel) fel és aláíratod velük, panaszkönybe mindenképp mindent (kivéve, ha nem tojnak be és kártalanítanak!) és innen már forrűnyomos lehetett volna.
Gyakorlatilag bármiylen esetben, amikor egy eredetileg még valamennyire funkcionáló bármilyen műszaki cuccot szervízbe visz valaki és azzal adják vissza, hogy extrém nagy költségű hibája van, ezta procedúrát mindíg érdemes meglépni!
Meg akkor is lehet reklamálni, ha pl. a vasalódat beviszed, hogy cseréljenek pl. talpat rajta és pofátlanul több ezerért lecseréli a márkaszervíz (!) a 230V-os kábelt is azzal a hivatkozással, hogy sérült volt: ti. Te csak egy adott hiba elhárítását kérted és nem kértél MEI ellenőrzést a készülékre. Ilyen esetben is kötelességük megkérdezni, hogy - mivel újabb, általad nem jelzett - hibát találtak, mit tegyenek: maradjon minden az eredetiben, vagy vállalod a teljes (!) javítás költségeit: mert az igaz, hogy érintésvédelmileg vagy szbaványilag hibásan/hiányosan nem adhatnak ki cuccot, mivel onnan a büntetőjogi következmények őket terhelik - de ha te nem járulsz jhozzá a javításhoz, akkor ők hozzá sem nyúltak (jogilag)...
OH: de ez európa lenne :-(
Üdv.
Maus Róbert Péter
mikimaus