Nehany gondolat.
Szandekoltan provokativ a topic cime, de sajnos ez is marketing resze. Igy legalabb tobben beneznek, es hozzaszolnak a kerdeshez.
Meggyozodesem szerint egyebkent nem annyira rosz ez a topic-cim mert korabbi minisztersegehez kepest MB melyen alulteljesit, es ugy nyul hozza ehhez az ugyhoz is, hogy nem gondolta at az egeszet. Azt gondolom, hogy a tervezett valtoztatasok inkabb rontani fognak mint javitani.
"A magyar gyerekek lemaradása mögött évtizedes, ha nem régibb problémák állnak, ennek az anyagiak.."
Mikozben ezt egyetertoen es bologatva olvassa barki is javaslom, hogy gondoljon azert bele abba is, hogy milyen buszke ontudattal szoktuk dongetni a mellunket, hogy a magyar iskolarendszer milyen tehetseges es jo szakembereket termelt ki, akikre vilagszerte nagy a kereslet. Figyelem! Nem a Nobel-dijasokrol beszelek, hanem azokrol a kutatokrol,szakemberekrol akik az orszag letszamahoz kepest ugy tunik tenyleg az atlagosnal nagyobb szamban ertek el figyelemremelto szakmai sikereket. (Sajnos tapasztalataim szerint ennek az idoszaknak egyelore annyi, de hatha egyszer majd magunkra talalunk megint.)
Emellett megemlitenem meg azt is, hogy kb. 10-15 eve nem voltak olyan siralmasak a mubveltseggel, felkeszultseggel kapcsolatos felmereseik eredmenyei mint most, sot.
Az elso kerdes onkentelenul adodik. Tenyleg annyira sz@r volt az akkori oktatasi rendszerunk? A masodik is. Teljesen veletlenszeru, hogy a hanyatlas egybeesik azzal az idoszakkal, amikor mar elvileg is erezhetoeknek kell lennie a korabban megkezdett reformok hatasai?