mibi Creative Commons License 2003.01.16 0 0 171
"Arról van szó, hogy - szerinted - kényszerrel és nem motiválással kell rávenni embereket bizonyos dolgokra."

Ki beszelt itt kenyszerrol? En arrol beszeltem, hogy ha van egy gyerek, aki mondjuk elsoben vagy masodikban lemarad mert nem teljesiti az elvarhato szintet, akkor - kulonosen ugy, hogy a jelenlegi tanitok nincsenek felkeszitve a tervezett reform megvalositasara - negyedikre garantaltan es veglegesen lemarad. (Csak, hogy vilagos legyen, a tanitok felkesziteset a kepzesuk soran kellene megtenni, ami nem marol holnapra megvalosithato feladat.) Mert a lemarado gyerek onerobol keptelen lesz felzarkozni a tanitoja meg nem tud majd vele foglalkozni meg ha akarna se. Negyedikben meg majd ott fog esetleg stresszelni, hogy bizony mostmar tovabb kell menni, mert az apja mar feni a nadragszijat, ha megse sikerul. Aztan megbukik, a verest is tuleli, de mindez semmit nem segit, mert a kovetkezo negyedikes osztalyban sem fogjak ujrakezdeni az 'a' betu tanitasat, amit egyebkent meg elsoben kellett volna megtanulnia.. Mellesleg en ezt tartom igazan teljesitmenyvezerelt rendszernek. Peldaul elo lehetne irni a gyerekeknek egy erettsegi vizsgat alt 4. osztalyban is, ugyis annyira belejottek mar egyesek a kulonbozo szintu erettsegik tervezesebe. -:))

Korabban volt peldaul egy iskolaalkamassagi teszt, ami persze megint csak nem mukodott, mert a szulok elcsesztek, ugyanis sokan ugy dontottek, hogy hadd legyen meg a gyereknek egy nyugodt eve es akkor sem kuldtek a gyereket iskolaba ha mar elkezdhette volna. No szerintem azt kellene behozni ujra, de most komolyan es eldonteni, hogy ki az iskolaerett es ki nem. Ezzel egyben esetleg ki lehetne szurni azokat is akik valamilyen ok miatt hosszabb tavon sem lehetnek alkalmasak a standard iskolai elfoglaltsagra mert pl. dislexiasak es ezert specialis iskolakba kellene jaratni oket. Azoknak meg, akik meg nem iskolaerettek specialis foglakozasokat kellene tartani, hogy minelhamaabb felzarkozzanak es a siker remenyeben kezdhessek az iskolat a kovetkezo evben. Mielott megint valami totalitarius marhasaggal vadolnal meg, jeleznem, hogy az USA-ban es Nemetorszagban is mukodik valami hasonlo rendszer. A nemeteknel peldaul ugy, hogy 6 eves koraban minden gyereknek be kell iratkozni az iskolaba (kivetel nincs) es ha menet kozben valamelyik gyerekrol kiderul, hogy nem tudja felvenni a tempot, akkor alkalmas (es humanus!!) procedura utan attanacsoljak iskolai felkeszito osztalyba.

A Magyar-fele terv egy dolgot hagy teljesen figyelmen kivul. A gyerekek lemorzsolodasanak fo oka, az, hogy a gyerekek nincsenek felkeszitve az iskolara. Az ilyen szempontbol hatranyosabb helyzetbol indulo gyerekek egy resze egy ev alatt meg a mostani rendszerben is vidaman behozza a "lemaradast" viszont nyilvanvaloan vannak olyan gyerekek, akiknek tobb idore van szukseg. De egy ev felkeszites meggyozodesem szerint a problemas esetek nagyon nagy szazalekaban kiegyenlitene a kulonbsegeket.

"De a tanyán nevelkedő gyerek esélyei sok szempontból mindig különbözni fognak egy Belvárosban nevelkedő gyerekéitől."

Igy igaz,de ezt a kulonbseget nem lenne szabad tovabb novelni egy rosszul atalakitott oktatasi rendszerrel

"Hát igen. Ez az alkalmatlan ember próbálkozik, aztán jön az alkalmas Pokorni, "

Ha ez vigasztal, a 2002-es kormanyvaltasig ugy gondoltam, hogy a rendszervaltast koveto kormanyok oktatasi miniszterei kozul messze Magyar volt a legjobb. Ugyanakkor az uj kormanyban nyujtott teljesitmenyevel abszolut nem vagyok megelegedve, az elkepzeleseit pedig kifejezetten rossznak tartom, amik jo esellyel padlora fogjak vagni a magyar oktatasugyet.

Pokorninak meg mi koze ehhez a topichoz. De ha erdekel. Szerintem o volt az egyik legsunyibb okt miniszter az emlitett kormanyokban, Palinkas akademikus meg Fodor Gaborral egyetemben megosztott utolso helyet vivott ki nalam (kulonbozo okok miatt).

Meg egy megjegyzes. A negyedikig bukas vagy nem bukas nem oldja meg azt az alapveto problemat, hogy a gyerekek tulterheltek, mert az oktatando anyag nincs jol"kitalalva" stb.

Előzmény: kagy (165)