Szevasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Egy '97-es Hyundai Lantrám van. Kétezres, 16 szelepes, hengerenkénti befecskendezéses a motorja.
Az a gond, hogy két-három napja csak nehezen tudom beindítani, a mínusz 10-15 fokban. Korábban MINDIG beindult 2-3 fordulat után. Először vasárnap tapasztaltam a jelenséget, aztán hétfőn is megismétlődött. Van néhány ötletem, hogy mivel lehet gond, de nem vagyok biztos egyikben sem.
A jelenség az, hogy 4-5 alkalommal és 5-6 másodperceg kell önindítózni, hogy beröffenjen a motor. Nekem úgy tűnik, hogy elég lassan teker az önindító, de gyakorlatilag folyamatosan és közben egy-egy ütemre beröffen a moci. Miután elindul a motor, töbször van, hogy rövid idő mulva (2-3 sec) magátol leáll. Ez úgy néz ki, hogy miután beindult a motor, felmegy a fordulatszám 2000 köré és elkezd csökkenni. Lemegy 1000 alá és leáll. Normális esetben ilyen hidegben kb. 1200-1300 körül meg kellene állnia és onnét csak lassan csökkennie 900-ra.
Ha már stabilan megy a motor, nem veszek észre semmi rendellenességet. Stabil az alapjárat, nem rángat, nem hagy ki. Ha megállok egy-két órára, akkor simán, könnyen indul, mint korábban.
Az aksi szerintem már elég régi lehet, de forgat, ha nem is olyan gyorsan. Viszont tegnap észrevettem, hogy az egyik saru elég laza. Ezt meghúztam, de csak ma tudom kipróbálni, hogy ezzel megoldódott-e a gond. A másik körülmény, hogy éppen szombaton tankoltam tele a járgányt és rá következő nap jött elő a hiba. E-miatt a benzin minőségére is gyanakszom. Nem tudom, hogy a vizes benzin okozhat-e ilyen indítási problémat, ami csak hidegen jön elő.
Nekem érzésre úgy tűnik, hogy túl szegény keveréket kap a motor, de az mitől lehet? Mivel lehet még gond? Mit érdemes megnézni?
Remélem tudtok segíteni egy-két jó ötlettel.