v__tibor Creative Commons License 2003.01.14 0 0 2401
Tegnap több módon teszteltem a vízhőfokot. Hazainduláskor nem kapcsoltam be szándékosan a fűtést, így a hőmérő felment majdnem a 4. pöttyig, de onnan néhány mp alatt visszaesett a harmadik alá (ekkor nyitott ki a termosztát a nagy vízkör felé is), majd alig emelkedett az fölé. Ekkor kapcsoltam be a fűtést (2. vent fokozat), hőmérő maradt a harmadik táján, inkább előbb alatta. Mire hazaértünk (össz kb 20 km-t mentünk), hőmérő továbbra is a harmadik pöttynél volt, a garázsba állás után kézzel megnéztem a nagy hűtő hőmérsékletét, hideg volt de nem jéghideg, az összekötő vastag vízcső kézmeleg volt a motor felé melegedve, tehát a nagy vízkörben volt áramlás mégha minimális is (általában a termosztátokon van egy pici luk a zárt állapotú nyomáskiegyenlítődés végett, de azon nincs jelentős áramlás).
Összegezve: a jelenség dettó ua. mint anno a Favoritnál, amit már említettem, és azt egy kicsit drágább (nem eredeti) vmi német termosztát megoldotta. A Thalicskát törökök szerelik (a motort is?), az ottani klímához tesztelték gondolom. Krike Clióját (is) Szlovéniában (a motort is?). Ez okozhat ilyen különbséget beleértve a 65/80 LE különbséget is? A Favorit termosztátját egyedül kényelmesen kicseréltem fél óra alatt víz leengedés-feltöltéssel együtt, hozzáférhető helyen volt. De itt csak a márkaszervíz nyúlhat hozzá, felhívtam őket, ha finoman is de elhajtottak, mondván ez normális ilyen hidegben. Szerintem nem, futni kéne még egy-két kört vele ...