elemes Creative Commons License 2003.01.10 0 0 256
na, majd egy sor mellett :-)

meg nyilvanos kormanyhatarozatokat sem bongesztem, fajdalmas szerzodest egyet tudok.

az Antall/Boros kormany altal az AKA-val kotott uzemeltetesi szerzodest az AKA keresere 94-ben modositotta az uj kormany. A modositast azert kerte az AKA, mert akkor mar latszott, hogy az eredeti szerzodesen, ami a gyor-hegyeshalmi ELMKA-hoz hasonlo felteteleket tartalmazott, hasonloan nagyot fognak bukni.

a megallapodast a magyar kormany szamara magyar paribas rt keszitette elo (ez csak annyiban erdekes, hogy ha marad a regi szerzodes, a bouyguest es az AKA projectet finanszirozo paribas bank vesztett volna egy csomo penzt). ennek ertelmeben a kormany vallalta, hogy ha az M5 dijbevetelei ELEINTE NETALAN VELETLENUL nem ernek el a varakozasokat, akkor azokat ktgvetesi forrasbol kipotolja az AKA 8% eszkozaranyos profitelvarasaihoz szukseges szintre.

es ez azota is igy megy.

az AKA-nak rendkivul kenyelmes -- jo magasan tartja a palyadijakat, igy nem kopik az aszfalt, a penz meg dol. nem csoda, hogy hallani sem akarnak az uzemeltetesi szerzodes modositasarol.

a jelenelgi szerzodes azonban csak a megepult palyaszakaszra vonatkozik. az AKA hajlando lenne (a koncesszio reszekent kizarolagos joggal) folytatni az M5-ot szegedig, ha ugyanilyen kedvezo uzemeltetesi szerzodest kothetnek. erre azonban orban nem volt hajlando. igy aztan a dijak magasak, az M5 nem epul tovabb, es dol a le az AKA-hoz (evente nehany milliardrol van szo).