Pasa_,
én semmiféle fajelmélet felfogásomról nem tudok. Semmilyen elméletem sincs, csak azt vizsgáltam, mire jutunk, ha a Biblia igaz. (Önálló elméletem nincs, legfeljebb vélekedéseim, de szerintem te azokról nem is tudsz, oly felületes vagy.)
A Biblia szerint meg Isten népe Izrael. Fogalmam sincs, miért írsz olyan összefüggést a zsidókról, mit nekem tulajdonítasz, a zsidók Isten népének csak egy kis része, és én róluk alig írtam. (Te valószínűleg összekevered Izraelt a zsidókkal.)
Általában is ködösítesz, vagy inkább nem is tulajdonítasz semmi jelentőséget sem a Bibliának, sem a szavaknak, sem ...
De én elég pontosan szoktam írni, nem helyes (nem etikus) elítélned azt, akit nem is értesz, akit fel sem fogsz, ehelyett pontatlanul, vagy hamisan mondasz róla valamit és így állítod, ő téved. Te tévedsz egy csomó dologban hit dolgában (ha a Biblia igaz), rólam meg nem tudod megmutatni, semmiben (hit dolgában), hogy én tévednék. Mégis elítélsz, valahogy mintha szokásoddá válna, hogy rólam emlékezel meg, mintha én tévelyegnék. Ne tedd ezt, mert nem igaz, amit állítasz, ha tévedek, mutasd meg. Eddig nem szóltam, de egyre gyakrabban teszed ezt (nemrég is azt is hazudtad rólam, engem cáfoltak) stb.
Persze teheted, hogy gyalázol, hogy hazudozol rólam, illik is, hogy hitemért üldözzenek, ígéret szerint, nem magamért írok, hanem érted.
Ha már írok, mostani tévedéseidről:
Kain semmiféle kegyelmet nem kapott, hanem átkot, Isten maga átkozta meg. Legalábbis a Biblia semmi ilyen kegyelmet nem állít, de tudtommal apokrif sem. Valami földi bölcselkedő ember okoskodhatott ilyet, de oly sok okoskosás, meg szépirodalom van! Kain viszont (leszármazottai), ahogy az összes többi ember is Noén és nyolcadmagán kívül elveszett. Ez viszont benne van a Bibliában, ahogy az is, Kain átkozott. Isten meg nem ember, hogy valamit visszavonjon, ha Kaint megátkozta, akkor nem kegyelmet kapott. Ahogy a földet is megátkozta, el is veszik. Ahogy Ádám bűne is minden emberre elhat, Isten nem forgatja a szavakat, nem játszik velük, hanem egész szokatlan módon (az ember számára) komolyan veszi szavát, tán tudod, ez is benne van a Bibliában.
Pasa_, te tipikus esete vagy azoknak, kik ahelyett, hogy Őt ismernék meg, maguk választják, mit és hogyan tiszteljenek, és ezt Istennek nevezik. És mit sem zavar titeket, hogy szembekerültök az apostoli tanítással, pl. Pállal.
Az embernek meg szellemre van szüksége, ha elolvasnád, mit tanítottak az apostolok, köztük az első, Jézus, nyomát sem találod az emberválasztotta (istentelen) istentiszteletre, a Vigasztaló, a Szellem az, Aki lehetővé teszi, hogy megfeszíthessük ó emberünket (már, akik újjászülettek, gondolom, te ezt sem veszed komolyan, ahogy engem sem). Szellemmel lehet megöldökölni tagjainkat.
Akiknek a te felsorolásod szerintiekre van szüksége ("engesztelesre, aldozatra, szinjatekokra, ceremoniakra, templomokra, egyhazakra, szent konyvekre, ikonokra es mas kellekekre") azoknak nincs meg a Szellem, Kiről Pál, vagy Jézus tanított. Legfeljebb szertartásaik során hazudják, legfeljebb hitegetik egymást és magukat. A Szellem láthatatlan, érzéki ember Belőle semmit fel nem fog, aki láthatóval pótolná a láthatatlant, ... (kitöröltem, mert nem akarok sokakat bántani). Nem véletlen, hogy Mózes kihangsúlyozta, jól vigyázzon Izrael, mert, mikor Isten tízezer angyal közt megjelent, semmi alakot nem láttak, nem véletlen, hogy Jézus megígérte, elmegy, és többé nem látjuk, hogy Maga helyett a Vigasztalót küldi, hogy apostolon keresztül tanította, ha ismerték is Jézust test szerint, többé nem ismerjük, (hisz mi lettünk a teste!) Milyen istenfélelem az, milyen Isten-ismeret az, ami láthatóhoz, ember alkotta földi dologhoz fordul segítségül a Láthatatlant tisztelni?
A különbség az általad vázolt istentisztelet és a bibliai között ég és föld, szó szerint.
CSerfa