Használtan vettem.
A 40 ezer körüli ár is használt ár.
A műszaki leírását megtalálod pl. itt:
http://www.externet.hu/vw/manuals/BN4/bn4.htm
Én ez alapján kötöttem be. (És ez az én oldalam :)
Az kütyü henger alakú, olyan mint egy porszívó, de kisebb. Az egyik végén beszívja a levegőt, a másik végén kifújja már forrón.
Ezen kívűl még benzin kell neki (saját maga által vezérel speckó szivattyúja van, ezt a tankra érdemes rákötni direktbe) valamint egy állandó áram (30A) és még egy amivel bekapcsolod (asszem 15A).
Izzitó + szikráztató gyertyája van, befecskendezős rendszerű, a venti irányítja a szivattyút (ha pl. leáll a venti, mert beakad, akkor azonnal zárja a benzint is). Védi magát túlmelegedés ellen is.
Indításkor izzít és kb. 30mp melegedés után beindul a folyamat és akkor már csak kb. 7A áramot vesz fel. A gyári készlethez tartozik egy cső, amivel az utastérbe engedik a levegőt (a kütyü gyárilag a motor mellett van a Transporterben). Én viszont eleve az utastérbe raktam a kányhát -egy fadobozba- így ez a cső sem kellett. Nálam egy hangszórórácson keresztül ömlik be a meleg. 0 fok alatt is kb 10-15 perc alatt úgy befűti a buszt, hogy pólóban lehet ugrálni benne.
Mikor lekapcsolod, akkor még járatja a ventit addig, amíg ki nem hül a rendszer (kb. 1 perc) és csak ezután kapcsol ki.
A kíván hőmérséklet elérésekor magától ki-be kapcsolgat, de az termosztát függő, hogy mekkora hőmérséklet ingadozást tolerál (én egy szobai termosztátot használok, mert amit hozzá adnak, azon nem állítható a hőfok).
Ha az ember kreatív, akkor rá tudja csatlakoztatni a gyári befúvő csőre így a gyári helyeken jön a meleg.
Beszerezni léghűteses (bogár, transporter) találkozókon a legegyszerűbb, de szerelőknél, bontókban is könnyen utolérhető a ketyere.
Ha gondolod, tudok címeket mondani.
Ja, úgy kell elhelyezni, hogy van egy kipufogója!
A bogarakban a csomagtartóba teszik és a sárvédő alá a kerék fölé pufog ki. Üzem közben csak a kipufogó és a befúvott levegő meleg, tehát a csomagtartóba gond nélkül berakható.