Szkátó Creative Commons License 2002.12.04 0 0 410
Hát néhány dologban vitatkoznék veled...

Autópályán való állandó haladásnál (100 fölött) a tömegnek minimális jelentősége van. A motornak elsősorban a légellenállást kell leküzdenie! (cw, homlokfelület)
Ha egy autó pl. 150-nél fogyaszt 10 litert, +100kg-os terhelésmél is annyit fog kajálni...

A motoroknak van egy jellemzője, hogy alapjáraton 1 óra alatt mennyi üzemanyagot égetnek el. Ebben rosszabb a nagy ccm-es kocsi, mint a kicsi. Ezért magasabb a városi fogyasztásuk.

Jó fogyasztáshoz inkább nagyobb löketű motor kell. Alul nyomatékosabbak, erősebbek mint a rövid löketűek-> nem kell annyira pörgetni-> kevesebb üzemanyagot éget el.
De ennél nagyobb jelentősége van az áttételezésnek...
Az BMW 320i-nek 80/66 a furat/lökete, a 325i-nek 84/75. A két kocsi fogyasztása azonos áttételekkel azonos. A 2700ccm-es nyomatékra ("dízelesre") hangolt (4500-nál leszabályoz) benzines 325e-nek 84/81 a furat/lökete, a gyárilag hosszú áttételezés miatt lényegesen kevesebbet fogyaszt mindkettőnél.

Előzmény: fastcar (400)