Helló!
Úgy látom mást is felhúzott ennek a fatökű Mazdaguru-nak a francia autókra tett megjegyzései, aki abból él, hogy a Mazda olyan megbizható, hogy csak 20 évente látogatják a szervizt és akkor is csak a futóművet kell átvizsgálni:-) Hazug disznó!:-))) Kaptam egy e-mailt, amit bemásolok, ezt küldték a cikk irójához:
1. levél:
Szia!
Hát, hogy is kezdjem.... az olasz autósokat véletlenül nem sértette meg a cikk, de amúgy mindenkit!
A szakmai obijektivitás minimuma nem található meg ebben a cikkben. Mintha egy buta, műszaki analfabétáknak szóló reklámanyag lenne.
"Autószerelő barátain keresztül volt ismerete a francia autókról, és elszomorította, hogy hiába végeznek minőségi munkát a szerelők, sorban térnek vissza az ügyfelek és alkatrészenként cseréltetik ki az egész kocsit. Mikor ez kész, kezdődik elölről a tortúra. "
Remélem olvasta ezt a Renault, PSA magyarországi képviselete és megteszi a megfelelő lépéseket a hitelrontás miatti kárigényük érvényesítésére! Bár biztos tudná bizonyítani, hogy így van, hiszen az autószerelő barátai, akik teljes lelki agóniában szenvednek azért mert nem tudnak eleget tenni a szakmai kihívásnak és megjavítani egy francia autót (és természetesen ez nem a szakmai hiányosságait a felhasznált "utángyártott" alkatrészek miatt van, hanem azok az autók "javíthatatlanok") ezt mondták.
"Az amerikai autók teljesen más ismereteket kívánnak, így ezek is kiestek" Minél másabbat? könyörgöm! A Mazdánál? Biztos, mint minden autótípusnak, az amerikai típusoknak is megvannak a sajátosságai. Ha már a "guru" ilyen baromságokat mond, akkor legalább te tanultál volna kerek mondatokat fogalmazni!
"A német precizitás köztudottan véget ért a második világháború után" Ezzel meg nemcsak az autógyárakat, hanem egy egész népet sikerült véríg sérteni. Ajánlom a német nagykövetség figyelmébe. De! Ha már autós "szaklap" írt ilyen általánosítást akkor remélem, hogy a VW, BMW, Mercedes, Ford, Opel... képviselete is csatlakozni fog a feljebb említett kárigényhez.
"léteznek hétfői és pénteki autók, amiket rutinos németek nem is vesznek meg" Miért nem? Egy sorozatgyártást végző gyárban egyrészt általában nem a "guruknál" használatos 5 napos munkaciklusok vannak, hiszen ott éjjel-nappal 3 műszakban folyik a termelés. Igen mert ezek az autógyárak olyan hülyék, hogy sok milliárdos gyáraikat nem csak azért tartják, hogy azok értékcsökkenését leírhassák, ami ugye hétvégén is "ketyeg". Szóval a hétfő vagy éppen a péntek nem jelenti az összeszerelést végző személynek a munkahét kezdetét vagy végét és ezért nem is biztos, hogy ezen érzett felháborodását trehány munkavégzéssel fejezné ki. Arról nem is beszélve, hogy a robotoknál nincsen naptár. Sőt mást is mondok: egy automobil sok-sok alkatrészből áll (még a francia és német autók is) és megesik, hogy az alkatrészek egy része kedden, más része szerdán egész más akár vasárnap készül. Valljuk be, azért elképzelhető az az eretnek gondolat is, hogy egy autó nem a végső összeszereléstől, hanem a felhasznált alkatrész tönkremenetele miatt romlik el. A minőségellenőrzésről meg aztán nem is szólnék, hiszen "köztudott, hogy a világháború óta a francia és a német autógyáraknál más tűrésértékeket használnak a hétnek az első és ötödik naptári napján. Ez nemcsak afféle kósza vélemény, hanem megerősítik Mazda Guru Mester Zoltán autószerelő barátai, akik már láttak francia naptárat és német colstokot."
"A japánok mentalitása az autóikon is tükröződik, mert a ha a japán valamit elszúr pénteken, akkor szombaton bemegy a munkahelyére és kijavítja" Szinte látom magam előtt amint gondterhelt arccal beballag a Mazda-gyárba lelkiismeretes japán barátunk, akinek éjjel álmában eszébe jutott, hogy talán a 124337483453487 sorozatszámú Zoom-Zoom egyik hengerfejcsavarját nem olyan nyomatékkulccsal húzta meg, amelynek a hitelesítése tegnap 14 órára lejárt, és ő pedig délután is használta! Erre sajnos csak az éjszaka csendjében döbbent rá, amikor édes álmát aludta volna munkaeszközét és lelki társát a nyomatékkulcsot átkarolva. Azonban a sötétben felcsillant a japán OMH jelzés, amely azonnal kiűzte az álmot mandula szeméből. Tudta csak két lehetősége van vagy még a szombati napnyugta előtt kiköszörüli becsületének szamuráj-kardjának csorbáját, vagy hétfő reggel a munkakezdés előtti reggeli torna során nyilvános szeppukut követ el. Mivel hősünk nem akarta, hogy szégyentől piros orcája halottsápadtra váltson ezért elhatározta, hogy korrigálja a hibát. Hétfő hajnalban két kulcsot vett magához: egy hitelesített egy JOHM által hitelesített nyomatékkulcsot és a 124337483453487 sorozatszámú Zoom-Zoom indító kulcsát. A raktártelepen megkereste szégyenének megtestesülését, majd pótolta a megfelelő szerszámmal történő oldható kötés készreszerelését. Ezt követően felhívta a motorháztető minőségellenőrzéséért felelős munkatársát, hogy bizonyítást nyerjen, hogy a hiba kijavítása során a gyári Mazda szabályzatot követve végezte a motorházfedél felnyitását és visszazárását ezzel megtartva a gyári minőség-előírás szerinti hézag értékeket. (Mert bár köztudott, hogy a Mazda motorházfedele szinte cuppan felnyitáskor, de azért a szélsőséges hőmérsékleti viszonyok miatt kénytelenek hézagot hagyni, hiába a speciális ötvözők hatása a hőtágulást csak csökkenteni tudták megszüntetni nem.) A nagy mozgolódásra felfigyelt a SALES menedzser is, aki 60 napja folyamatosan dolgozik bent a gyárban, igaz kétszer tartott 7 perces ebédszünetet is. A nagyhatalmú vezető megbocsátó pillantást vetett barátunkra, majd mély torokhangon ritmikus szaggatásokkal közölte: még szerencse, hogy korrigálták a hibát, hiszem a 124337483453487 sorozatszámú Zoom-Zoom Budapestre érkezett volna, ami 2015-ben komoly feszültségekhez vezethetett volna, amikor maga Szenszej Guru Zoltán kezébe került volna ez az autó futómű ellenőrzésre. Mi van, ha a motort is ellenőrzi? Olyan közutálatot válthatott volna mint maga a Pearl Harbour-i incidens! Hősünknek ekkor szárnyra kap a kedve és jóleső meleg érzéssel (ami most kivételesen nem a munkahelyi idősporoló kisdolog helybennvégzés miatt van) arra gondol, hogy milyen szerencsés is ő, hiszen születhetett volna akár Svédországban is, ahol a szigorú Volvo az úr! Hiszen ez az "anyacég viszont roppant szigorú megkötésekkel engedélyezte volna a képviseletet" még magának Szenszej Mazda Guru Zoltánnak is! Igen megfelelő szerszámokat kellett volna venni és vizsgát tenni Volvóból! Micsoda kegyetlenség ez még a sokat látott japán gyomor sem tűri!
Ha vízióm kicsit túlzásnak tűnik, akkor csak annyit mondanék, hogy a "japán" ilyen és aki nem hiszi az kérdezze meg Mazda Guru Zoltán bármelyik európai autógyártástól megcsömörlött autószerelő barátját, mert ők ismernek minden japánt, amelyik francia autóval Németországban járt a Volvónál!
"Nem mindenki tudja megfizetni a jó minőségű, gyári alkatrészeket, de mi tudjuk, melyik olcsóbb. Utángyártottal szabad helyettesíteni. Egy fékbetét garnitúra például gyáriban 28.000, míg a jó minőségű utángyártottban is mindössze 8.000. A fékhatás ugyanaz, csak az élettartam rövidebb"
Hát bizony nem mindenki! Aki azonban megtud fizetni egyszerre egy autónyit, az később a szervizelés során cserére szoruló kopó alkatrészeket is meg tudja akár. Mi is tudjuk melyik az olcsóbb, amelyik kevesebbe kerül. "Utángyártottal szabad helyettesíteni" Mit? Ja! ez egy mondat: "mi tudjuk melyik utángyártottal szabad helyettesíteni" Érteném így már.
"A fékhatás ugyanaz, csak az élettartam rövidebb" Micsoda üzlet ez az ügyfélnek. Azonos használat mellett többször is kifizetheti a szerelő munkadíját!
"Teljeskörű szervizelésre vagyunk berendezkedve, a Mazda összes tipusát javítjuk. Csak a legújabbakhoz nem rendelkezünk a számítógépes műszerekkel. Mivel a gyár 3 év garanciát vállal az autókra, ezért nincs is szükség rájuk, de azért folyamatosan tartjuk a lépést, így mire letelik a 3 év, már mi is nyugodt szívvel tudjuk fogadni."
Most eszem meg gépészmérnöki diplomámat! Teljeskörű Mazda szerviz, csak épp az új autókat nem tudják szervizelni. Vagy nem szerviz, hanem javító toldó foltozó műhely? Ha Isten és a Szerencsejáték Rt úgy adja és ma nyerek pár milliárdot, akkor esküszöm veszek egy Mazda 6-ost, mert hát ez az egyetlen autó, aminek nincs szüksége 3 évig karbantartásra a kopó alkatrészek pótlására a használat miatti után-állításokra, betétcserékre, talán még lemosni sem kell. Három évig használom majd a garanciát letudva elviszem Mazda Guru Mester Zoltánhoz, és amikor fizetek majd, akkor az a megnyugtató érzésem lesz, hogy az autómat nem csak szervizelték, hanem tanultak is rajta. Hiszen Mazda Guru Zoltán percek alatt be fogja hozni azt a szakmai tapasztalatot amit a hivatalos(!) márkaszervizek három év alatt sajátítottak el.
Remélem nem hiába ragadtam billentyűzetet és sikerült meggyőznöm téged (mármint a cikk íróját), hogy más pálya felé kacsintgass, mert ez az autós és újságírós dolog nem fekszik!
Üdv ...(emberke neve)...
a totalcar (eddigi) lelkes olvasója
Ui: Elnézést az esetleges nyelvhelyességi hibákért, de Citroen tulajdonos lévén úgy habzott a szám, hogy nem mindig láttam a billentyűzetet és átolvasni még egyszer nem volt lelki erőm! És Különben is bocs, hogy csúnyán írok! :-)
Itt a cikkiró válaszolt, ezt most azonban nem tartanám etikusnak betenni.
2. levél:
Szia
Menjünk sorba:
Ki mit szeret, valamint melyik náció autóiban mennyire bízik, az magánügy! Az hogy valaki pocskondiázó másokat sértő kijelentéseket tesz, sőt közzé tesz az már közügy. Tényleg nem lennék meglepve ha egyes autómárkák hazai képviselete hitelrontásért kifogást emelne (megjegyzem teljes joggal) a totalcarral szemben!
A szerelő ember és a kocsmában a barátainak azt mond amit akar (illetve ott sem) de a totalcart úgy ismertem, mint színvonalas autós magazint. Az újságíró viszont "nem ember" a közzétett véleményekért felelős, ha más nem is etikai korlátainak lennie kell!
Gondolom te sem írnál szívesen népszerűsítő cikket mondjuk faji előítéleteket hangoztató politikusok elméleteiről.
Ez a cikk olyan mintha egy fizetett reklám lenne. Mazda Guru Zoltán urat reklámozza, ráadásul azt is rosszul. Logikátlan tele van szakmai hülyeségekkel, rosszul van fogalmazva. Egyszóval szerintem nem úti meg a totalcar színvonalát!
Nem etikus, sőt nem is célszerű, konkurens márkákat pocskondiázni, főleg nem úgy, hogy az illető nem is ismeri őket. Ettől a cikktől épeszű ember nem fogja megszeretni sem a Mazdát (ami tényleg nagyon jó autómárka szerintem is) sem Mester Zoltánt (aki ezen cikk alapján megismerve egy kisstílű hőbölgő útszéli autószerelőnek tűnik, nem pedig Gurunak).
Az amerikai autóknál a fogalmazás hiányosságaira hívtan fel becses figyelmedet, ami csak a cikkírót jellemzi! Tisztában vagyok vele, hogy minden autótípusnak megvannak a sajátosságai amit meg kell tanulni, de ebben nem más a japán, amerikai olasz francia német svéd autó!
Képes voltál általánosításokat leírni, közhiedelmeket, ez nem méltó sem szakemberhez, sem újságíróhoz!
Ha meg Mester Zoltán fizetett propagandáját adjátok közzé, akkor legközelebb tüntessétek már fel, mert azt nem szeretném elolvasni!
Nem "csak" egy és nem csak gépészmérnöki diplomám van, de ne emiatt tiszteld a véleményemet, hanem azért mert vettem a fáradtságot és elolvastam a cikket és neked írtam nem pedig fórumokat írtam tele azzal, hogy mennyire gyenge ez a cikk. Bár ami késik nem múlik!
Ne egy olvasói levél miatt változtass pályát! Ha az enyém lenne az egyetlen negatív észrevétel, akkor megkövetlek, de félek, hogy ez nem így van! Pályát azért változtass, mert ehhez tehetségtelen vagy!
Neked is további sok sikert!