Erről van szó, amit raider leirt. Kicsit ellihegték ezt a cikket a Totalcaron, amikor ilyen dolgokat leirnak, akkor érdemes lenne
szakmai szemmel is átlátni a másik oldalra! A francia autók néha valóban különös technikai fogásokat igényelnek a szerelés terén, ezt tanulni kell a szerelőknek is. Az hogy a
Mazdaguru az egyszerűbbet választotta és nem kivánt ilyen dolgokat megtanulni, az csak őt minősiti. Persze pont azzal összhangban amit mondott a francia autókról! Mondjuk mivel nem ismerem a
Mazdagurut, ezért az is lehet, hogy a cikkiró lihegte el a dolgot nagy mazdás igyekezetében.
A cikk alapján a következő véleményem van a Mazdaguru-ról:
a cikk irja: "hogy olyan munkát szeretett volna, amire büszke lehet, és az ügyfelek is nyugodt szívvel vihetik el megjavított autóikat."
Ha ő egy ilyen ember, igazán akkor lehetne büszke magára ha ezt a francia autók terén elérte volna, hiszen, ha a véleményéből indulok ki: az "autószerelés számára hobbi is, és egyfajta elkötelezettséget jelent". Nos akkor most ellentmond magának. Ő valójában elmenekült az igazi kihivás elől a semmi különös és elgondolkodtató munkát nem igénylő tipusok irányába.
"Autószerelő barátain keresztül volt ismerete a francia autókról..."
A Trabantokon, Wartburgokon nevelkedett autószerelő barátaitól volt ismerete a francia autókról, amihez lehet hogy a barátainek rendes kulcskészlete, felszerelése sem volt.
"hiába végeznek minőségi munkát a szerelők, sorban térnek vissza az ügyfelek és alkatrészenként cseréltetik ki az egész kocsit"
A minőségi munkát végző magyar szakik, akiket senki nem képzett tovább akkoriban a francia autókból. Ők megmondták az igazat.
"Az amerikai autók teljesen más ismereteket kívánnak, így ezek is kiestek."
Aha, azok egészen más ismereteket kivántak. Milyen érdekes, hogy ilyen egyáltalán van!?:-)
"a mester szerint léteznek hétfői és pénteki autók"
Ilyet mond "Mester Zoltán, aki 23 éve foglalkozik az autószerelés tudományával". Nyilván már többszörös milliomos lehetne, ha ezekből a mesteri tapasztalatokból levonva, mind a francia, mind a német autógyártóknál bevezetette volna a szerelőrobotok részére történő hétfői és pénteki kötelező pszihológusi vizsgálatot és foglalkozást.
...és mégegy: amennyiben a francia autók ilyen szutykok, akkor lehet hogy Mester Zoltán-nak mégis csak azzal kellett volna foglalkoznia, mivel azokon annyi szerelnivaló van, hogy hülye aki egy ilyen jó üzletet nem használ ki! Hiszen mindig tele lett volna autókkal és autószerelő műhelye bevételei a csillagos eget súrólták volna!:-) De nem, ő egy igazi lelkes autószerelő, aki abból él, hogy a japán verdák szinte sosem mennek tönkre, az autószervizeket csak 13 éves korukban látogatják, akkor is csak egy kis futóműjavitásra.
Én is szeretnék egy olyan ember lenni, mint a Mazdaguru, aki egy igazi életművész a szakmájában!:-)
A cikk többi részéről elmondtam a véleményemet a Japán-német topicban.
Ez a cikk csapnivaló, mélyszárnyalás a Totalcar életében.