kktt Creative Commons License 2002.11.20 0 0 932
Sziasztok!

Egy régebbi (11.05) témára visszatérve:

v_peti:A 76-os utat mindenképpen megépítették volna, akkor is, ha megmarad a vasút. Tehát nem helyette kapta.
Carpy:De bizony helyette. A 76-os ut egyes szakaszai a vasut nyomvonalra epult. Egyaltalan nem biztos, hogy megepult volna, ha marad a vasut.

Ez utóbbival vitatkoznék: ha megnézitek a térképet látszik, hogy a kettőnek -mármint a 76-osnak (piros) és a vasútnak (zöld)- nem sok köze van egymáshoz. A vasút inkább É-D-DK (Zalaszentgrót-Batyk, régebben -Türje és a Balaton), az út ÉNy-DK (Zeg. és Balaton) irányú. Az egyetlen "átfedés" Sármelléknél a "kanyarban" van párszáz méteren (zöld pöttyök). Nem hiszem, hogy ha marad a vasút, ekkora távon ne tudtak volna mellé(!) utat építeni. Inkább az volt, hogy felhasználták az alapot, ha már egyszer ott van.
A másik térképen még jobban látszik ez a szakasz. (ugyanez nagyobban (1.6M!)) Sajnos azt, hogy pontosan merre volt a nyomvonal a "kritikus" részen ebből sem nagyon lehet látni. (Vagy nagy ív kellett, vagy még kevésbé a jelenlegi út "alatt", inkább picit északabbra a jelenlegi szántóföldön.)
Volt valahol egy másik térképem is, ami nagyobb felbontású és emlékeim szerint több felirat (volt vá, régi vasút, stb) volt rajta, de sehol sem találom.

Más: Megjelent a Kék túráról egy kétrészes útikönyv, benne (szerintem) jó minőségű térképekkel (sajnos csak az útvonalról). Ebben is találtam érdekes "régi vasút"-akat. (Pl. Bük-Sárvár, Sárvár-Zalabér)

Más: picit OFF:
Váci! Milyen felbontással, átméretezéssel, stb. szkennelsz, hogy ilyen jó és kicsi (tér)képeid vannak? Nekem nem nagyon akar összejönni a kettő.

Előzmény: Carpy (807)