Hirtelen felindulásból nyitom ezt a topicot, most jövök az M5-ösről. Kifizettem a szokásos majd’ 6000 Ft-ot a kétszer 110 km-ért.
Kormányra kerülés után azt mondta Csillag úr (vagy talán maga Medgyessy?), hogy mindent el fognak követni, hogy januártól bevonják az M5-öst a matricás rendszerbe.
Azóta erről valahogy nem esett szó. Erre a kormányellenesnek nem igazán nevezhető népszabiban olvasom múlt héten, hogy még gyakorlatilag el sem kezdték a tárgyalásokat!!!
Pedig a franciák hajlandóak lennének rá.
Néhány érdekesség a pályáról:
1. Havi három-négyszer kell Szegedre mennem, így eddig több, mint 200.000-et fizettem ki idén autópályára. Nem kötelező ezen menni, de amikor spórolni akartam, akkor egy villantós Skoda Feliciának fizettem ki a pályadíj sokszorosát és majdnem egy órával hosszabb volt az út (Ugyanis telerakták a párhuzamos utat 40-es táblákkal, amit az ember egy jelentősebb bírság után már betart.) Nem keresek olyan jól, hogy ez ne érdekeljen, másra is el tudnám ezt a pénzt költeni!
2. Miután a kamionoknak egy BP-Kiskunfélegyháza út több, mint 8 ezer forint, a döntő többségüknek ezt eszükben sincs kifizetni. Eredmény: A teljes görög-török-bolgár-román-szerb-macedon-bosnyák-albán teherforgalom az 5-ös mentén fekvő kis falvakon megy keresztül, ahol akkora már a forgalom, hogy gyakorlatilag át sem lehet menni a túloldalra. Egy szegedi ismerősöm mesélte, hogy havi 40.000-et fizet ki a AKA Rt.-nek – Nem azért mert ilyen jól áll, hanem, mert nem hajlandó életveszélyben kamionokat előzgetni a régi 5-ös úton. Ez több, mint félmillió évente, miközben van M1/M3-as éves matricája is!!! Ez normális dolog??
3. A Közlekedési minisztérium honlapjáról létezik egy Szalai Béla nevű jóember, akinek a beosztása: M5 autópálya miniszteri biztosa. Mi a francot csinált ez az ember április óta, ha még nem is kezdtek el tárgyalni?
4. Az AKA Rt hasznát az állam garantálja (az útdíjakból befolyó pénzt kiegészíti), így a cégnek az az érdeke, hogy a pálya minél drágább legyen, mert akkor minél kevesebben használják, és keveset kell karbantartásra költeni. A koncessziós szerződés értelmében a régi út bővítése is tilos.
Kedves MSZP és SZDSZ! Nem érdekel, hogy mi az oka annak, hogy ez a koncesszió így el lett b*szva és az sem érdekel, hogy ki ezért a felelős.
Azt mondják meg, hogy ki fogja ezt végre megoldani és mikor?
(Bocs, ha hosszú voltam)