Az lehet a dolog hátterében, hogy a 16V HDi egy elég széles fordulatszám-tartományban erősebb az 1.6-nál, mondjuk kb. 1800 és 4000 1/perc között. A pontos nyomaték- és teljesítménygörbék persze nincsenek előttem, ám elég nyugodtan lehet állítani, hogy ez a tartomány nagyjából fedi a valóságot.
Miután ~1800-4000 között ténylegesen nagyobb teljesítményt, ergo jobb gyorsítókészséget produkál a HDi, természetes, hogy erősebbnek érzi a vezető. Mert valóban az.
Az 1.6 16V azonban - saját tapasztalat szerint - elpörgethető akár 7000-es fordulatig is. ~4000-7000 között ereje igen jelentős mértékben felülmúlja a HDi erejét, mivel ez utóbbinak itt már konyul lefelé a teljesítménygörbéje, váltani kell. A benzinessel azonban nem, és ezzel az előnnyel bizony simán otthagyja a HDi-t, amint az a gyári adatokon is látszik.
Más kérdés, hogy ez csak bizonyos vezetéstechnikával hozható felszínre. Ha a két autóval egyaránt 4000-nél fölkapcsolnánk, a benzinesnek nem sok esélye lenne az ebben a tarományban jóval erősebb dízel ellen. Így aki nem gyorsít igen magas fordulatokig, illetve nem kedveli a pörgetős nyomulást, jobban jár a dízellel.