Kedves V46 021
Nem egészen értek veled egyet. Az ember álmában lehet akár ürhajos is, söt....
A dolog itt bonyolodik, amikor azt mondod, hogy
"Kisvasutunknál lehetek én a forgalmista és a vonatok mennnek aut. uzemben. Ez lehet anlóg vagy digi. "
Az igaz, söt, csak a kérdés ott van, hogy milyen áron teheted ezt meg, és ahogy irod, 2 vonalon futnak automatikusan a vonatok a 3. meg Te mászkálsz egy vonattal - hol van itt a digitális igény. Ez egy pillanat alatt, néhány kapcsoloval analogban is megoldhato. Nem érdemes a részletekbe belemenni, mert biztosan tudom, ugyanis kb 30 éve volt már egy ilyen pályám.
Ha ugy tetted volna fel a kérdést, hogy egyszerre a fiaddal, lányoddal, barátaiddal szeretnétek "vonatozni", akkor teljesen egyetértenék veled, habár ezt a feladatot is már korábban analogosan igen jol megoldották (CTC vezérlés Ch. Brucetöl).
A digitális pillantnyi elönye csakis ott mutatkozik, ahol egyszerre több vonatot akar valaki individuálisan menetni (azaz vezérelni). Ezt már a dolog természetéböl sem teheti meg egy személy. Azaz ahol nincs társaság ott nincs igény digitálra.
Az sem igaz amit irsz:
"A nagyvasút jelentös részén is hat. Lésd vonatbefolyásolás. "
Ilyen rendszerek elöfordulnak a vezetö mentes metrokon stb. de a nagyvasuton nincs. A legjobb esetben a nagyvasuton az fordul elö hogy ha a mozdonyvezetö megsértette a szabályt (azaz nem követte a jelzök parancsait - amik lehetnek külsö oszlopos jelzök, vagy belsök a modern ICE vonatokban -, akkor üzembe lép egy automatika, aminek rendszerint komolyabb következményei is vannak.